Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Problem med itunes och mina apple produkter

Novenius

Recommended Posts

Hejsan!

Har försökt att söka efter hjälp här på forumet men kan inte hitta riktigt den sorts hjälp jag behöver.

Har precis köpt mig en macbook pro min första mac dator och jag försöker lära mig den (känns att man varit insnöad på windows) jaghar problem med itunes att administrera filer mm.

Jag har ljudböcker som jag försöker lägga in på min iphone, och har kunnat redigera dom tidigare i itunes (när jag kört den via windows) men nu så går det inte.

Jag kan inte ta bort och jag kan inte lägga till filer i itunes på macen, vet inte om det är en inställning det handlar om eller om jag bara gör fel, känns dock inte som om jag gör så fel eftersom jag har haft det att funka i windows.

Skulle verkligen vara tacksam för råd och hjälp innan jag slitit loss dom få hårstrån jag har kvar ;-)

Drar du och släpper filer över iTunes-fönstret eller hur gör du?

Hur exakt gör du när du försöker ta bort en fil från iTunes-biblioteket?

Jag har försökt att markera dom och radera dom dvs backspace knappen som hjälp avsnittet handlar om, jag har även försökt dra dom till papperskorgen samma sak där helt resultatlöst.

Samma sak när jag försöker lägga till musik eller ny ljudbok i itunes (iphonen) går inte att lägga till på någotvis, testat dra och släpp metoden också utan resultat.

Du råkar inte markera filerna när du är i en smart spellista? Då händer inget när du försöker ta bort filerna.

Du råkar inte markera filerna när du är i en smart spellista? Då händer inget när du försöker ta bort filerna.

Korkad som jag är "smart spellista"? :/

Menar du itunes lr i iphonen?

Korkad som jag är "smart spellista"? :/

Menar du itunes lr i iphonen?

iTunes i Macen. Smarta spellistor är de med ett kugghjul till höger i listan till vänster om huvudfönstret i iTunes.

Du vet väl om att du har gratis 90 dagars support på Macen hos Apple? Bara att ringa dem... Jag tror det kan vara bra för dig att prata med en person per telefon, det blir enklare då att visa hur man gör med sådan direkt kontakt.

Här är numret...

0771 199 519

Apple rekommenderar du börjar ditt supportärende så här...

https://expresslane.apple.com/GetproductgroupList.action

Och de vill gärna ha serienumret på datorn, det sitter på en lapp på undersidan.

iTunes i Macen. Smarta spellistor är de med ett kugghjul till höger i listan till vänster om huvudfönstret i iTunes.

Du vet väl om att du har gratis 90 dagars support på Macen hos Apple? Bara att ringa dem... Jag tror det kan vara bra för dig att prata med en person per telefon, det blir enklare då att visa hur man gör med sådan direkt kontakt.

Här är numret...

0771 199 519

Apple rekommenderar du börjar ditt supportärende så här...

https://expresslane....roupList.action

Och de vill gärna ha serienumret på datorn, det sitter på en lapp på undersidan.

Ja jag får nog testa det.

Tack ändå för all hjälp och tips!

Man behöver inte vända på datorn. Serienummret hittar man under

Äppel-menyn->Om den här datorn->Mer info...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...