Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacBook Pro eller Air?


maggie85

Rekommendera Poster

Hej!

 

Nu är det dags att köpa ny dator och tänkte gå över tIll MAC. Jag har ingen aning om jag behöver en pro eller air (datorer är inte riktigt min kopp of te). Det jag vill kunna göra med min dator är surfa, använda office paketen, streama och kolla på film, ibland spela spel.

 

Tacksam för hjälp och tips!

 

/ Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Maggie och välkommen till forumet!

Efter vad du beskriver hade jag valt en Air med några extra GB ram om jag var i dina dojor. 11" eller 13" är en smaksak men ska du skriva större arbeten till skolan eller arbete skulle jag kikat en extra gång på 13".

Om försäljaren pekar på en PRO retina och föreslår den, gå därifrån. propellerbaver.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macbook Pro och Macbook Air fungerar för dina ändamål. Anledningen till att jag valde Macbook Pro istället för Air, det är för att jag använder den inbyggda CD/DVD-läsaren/brännaren. Nu man kan koppla till en extern CD/DVD-läsare/brännare till Macbook Air (för en extra kostnad) så det är kanske inte en avgörande grej. En annan grej är att Macbook Pro kommer med en hårddisk av större lagringskapacitet, medan Air-modellen har en mycket mindre - dock även mycket snabbare - SSD. En tredje faktor är att Air saknar Ethernet-kontakt, utan ska köras via trådlöst nätverk. Jag har trådat nätverk hemma, det går visserligen att ansluta en ethernet-adapter till Air men det blir ju en extra grej att hänga på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte ska bära omkring datorn i många timmar varje dag, köp en MacBook Pro 15 tum, utan retina.

 

Den har tillräckligt stor skärm för de mesta typerna av jobb, datorn är uppgraderingsbar (mer RAM och/eller byte av hårddisk) och den har rent allmänt mer kraft. Särskilt processorn har fyra kärnor, mot två för Air (eller för 13 tum MBP).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...