Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Spela javaspel online

DavidSj

Recommended Posts

Finns det någon möjlighet att kunna spela javaspel på internet, på en iPad 3? Antingen via Safari, någon annan webbläsare eller någon app.

Gärna någon webbläsare/app som är gratis. :) Vill inte jailbreaka.

Tacksam för svar!

Det går inte att köra Java på iPad, out-of-the-box. Det finns försök att porta Java/eller snarare bygga egen runtime till iPad, men det lär nog ta lite tid innan det händer, om det händer. Java som appletar är på väg ut, överhuvud. Liksom Flash.

Men. Det finns möjlighet att köra via serversidan och få själva bilden av en applet levererad till iPad. En sådan lösning finns på:

https://itunes.apple.com/us/app/office-flash-java-w-chrome/id380204369?mt=8

Har för tillfället skänkt bort min iPad så jag vet inte hur det fungerar. Om det fungerar.

• 3 weeks later...

iSwifter är en lösning att spela alla sorters flash och Java sidor. Det går dock ganska segt och man kan bara använda den i 10 minuter innan man måste betala 38kr. Det är bara en engångsavgift, så det är kanske inte så farligt, med tanke på att man får flash i sin ipad :)Jag har testat att kolla flash-baserade videos och spela ett par flash-spel i iSwifter och det fungerar mycket bra. Problemet är dock kontroller i flash spel. Du har liksom en pekskärm, inte mus och tangentbord.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...