Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte importera bilder från iPad till iPhoto


Tornerup

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har skaffat en ny iPad med 3G+WiFi och tagit en del bilder varvat med filmer som jag vill importera till iPhoto men det går inte och jag får bara meddelandet efter några försök att det går inte att importera bilderna på grund av att en bild inte kan importeras.

Jag har även fått meddelanden om att filformatet inte känns igen vilket jag finner högst besynnerligt efterso att allt är ju i original macifierad miljö?

Helt vanliga jpeg bilder.

Jag har uppdaterat såväl min MacBook, iPad samt iPhoto till de senaste versionerna så jag förstår inte om det är en bugg eller något annat problem.

Jag har testat att stänga av och starta om alla enheterna men inget tycks hjälpa.

Så till frågan; vad är problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ha blivit fel på en fil i "hårddisken" i iPad. Det kan hända fel i filsystem även på en iPad. Ta en säkerhetskopia i iTunes. Återställ iPad och ladda sedan in säkerhetskopian igen och se om det är någon skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle GISSA att problemet finns i datorn. Har du provat att "bygga om biblioteket"? Se först till att ha kopior på alla bilder i datorn, ifall något skulle gå fel. Håll sedan ner alt och cmd när du öppnar iPhoto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...