Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

The requested URL was not found


jebt

Rekommendera Poster

För en del adresser på nätet kommer jag inte längre in utan får svaret: 404 not found. The requested URL was not found.

Gäller både Safari (5.0.6) och Firefox (13.0.1). Använder Mac OS X 10.5.8 på en iMac från kanske 2009.

Prövat med Säker start. Då funkar dom här adresserna igen. Men när jag därefter startar på vanlig sätt kvarstår problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säker start innebär att vissa systemtillägg är avstängda. Kolla dina nätverksinställningar. En tanke - kör du något form av virusprogram eller nätverksprogram av något slag, något som inte ingår i Mac OS X? Torrent-program? Det tycks som att det är något i datorn som stör, som inte körs när du kör Säker start så datorn är det inget fel på, men något av dina installerade program stör nätverksåtkomsten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torrentprogg går på andra portar än port 80 som är vanlig webtrafik både på OSX och Win7. (Vanligtvis i 30000-segmentet) Ett ickeprob för att visa websidor.

 

404 not found är en classic som betyder att severn inte svarar/är nere. Kan även bero på att en brandvägg spökar som nån skrev. Om port 80 är stängd via mjukvara så är all websidetrafik nere- inte bara vissa sidor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men en server går inte igång bättre när datorn körs i säkert läge :) och sen dyker igen när datorn körs som vanligt så jag tror mer det är något i datorn som inte fungerar, något som har med nätverket att göra. Antivirusprogram? Annan brandvägg igång än datorns inbyggda? Ett test som kan göras det är att köra Aktivitetskontroll (ligger i mappen Verktygsprogram) och jämföra hur det ser ut när du kör i säkert läge och när du kör som vanligt. Kan kanske hjälpa dig att hitta det som stör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...