Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 4s dör med mkt. batteri kvar


Cigel

Rekommendera Poster

Min iphone 4s stängs av, för att den har lite batteri. Men i själva verket står det att jag har upp emot 25% kvar. Vad kan detta bero på? Tycker det är väldigt jobbigt för den räcker knappt halva dagen längre.. Den har ju inte speciellt bra batteri från början heller, hehe..

 

Den är jailbreakad och tänkte att det kanske finns något app i cydia som stoppar mobilen att stängas av tills den verkligen har 0% batteri? Tar bort spärren eller vad man ska säga för när jag köpte den (1 år sen) så har den alltid stängts av vid 5-7%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Batterimätaren som är felkalibrerad kanske?

 

Har du provat att låta den ligga vid 25% och bara självdö?

 

Ladda sedan den till 100% och gärna över natten.

 

Har den alltid stängts av vid 5-7% så skulle jag gissa på att du antingen har ett riktigt dåligt batteri eller en riktigt dålig procentmätare. Prova att ladda hem battery doctor från App Store och se hur mycket du faktiskt har kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillägg: Om du har garanti kvar på din telefon så bör du passa på att återställa den och skicka in den på reparation. Det är ganska troligt att batteriet behöver bytas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren! Håller på att ladda ner battery doctor nu! Får se hur jag gör, garantin gick ut för 3 dagar sen haha.

 

Har laddat mobilen varje natt (och då har den stängt av sig av sig själv) sen jag köpte den :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har det gått? Jag har samma problem..

 

Min går heller inte att stänga av.. den startar sig själv hela tiden.. Även om den dör för batteriet är slut så försöker den starta hela tiden.. :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bogus, ta en tandborste och borsta laddkontakten eller blås ur med tryckluft lite försiktigt. Har haft sådana fenomen på min 4s och då har det varit fullt med ludd/skit där som orsakat det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Ett dåligt batteri beter sig så där, vid högre belastning så kan den bara slockna för att i nästa stund börja bota.

Du får nog byta batteri

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstänker det.. Batteri går väll inte på garanti antar jag?

Jo. Om det är inom garantitiden (1 år) och det inte är uppenbart att du själv orsakat felet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...