Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad är Övrigt i iTunes info om iPhones minne


Laxen

Rekommendera Poster

Använde mig av den lilla radiosändaren i bilen för att lyssna på lite musik i går men det sprakade och ballade ur fullständigt under färden dvs hela musikupplevelsen knasade ur. När jag kom hem och skulle uppdatera mina spellistor från iTunes observerade jag att när jag tagit bort mina spellistor (musik) fanns det fortfarande kvar något som heter Övrigt som tog 2,4 gb i utrymme på telefonens visning. Rensade gamla meddelanden på bilder tog bort och rensade så gott jag kunde bilder etc men jag hittade aldrig till övrigt - frågan blir då - hur når jag vad som är Övrigt och hur rensar jag det i iTunes hantering av minnet i iPhone???

Någon som har ett inte alltför invecklat svar - hjärnan krymper med åren och så tycks även utrymmet göra i iPhonen utan att man når det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Övrigt" består främst av data som tillhör app:arna i telefonen. Om du har exempelvis en navigator så räknas kartorna in under "Övrigt". Om du har spel i telefonen där man kan spara sina framsteg så hamnar de under "Övrigt". Och så vidare, och så vidare. Du rensar Övrigt genom att ta bort applikationer, då tar du också bort applikationernas data.

 

Övrigt är även en tillfällig lagringsplats i telefonen som systemet använder när den bearbetar data, exempelvis om du laddar hem en uppdatering så hamnar den först under "övrigt" och sen tas det bort från "Övrigt" när telefonen har bearbetat den klart och installerat den helt och fullt. Om en installation / uppdatering hakar upp sig så kan det ligga skräp kvar i Övrigt. Det tar man bort genom att göra om installationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det med andra ord vara så illa att jag inte tog hem uppdateringen av system 6 men att den ändå blivit hemtagen och nu ligger och väntar på att få bli installerad??? Jag bara undrar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...