Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Airport express slutar sända trådlöst

baloba

Recommended Posts

Hej.

Köpte en airport express för ett tag sedan och har haft problem från det att jag kopplade in den.

Ibland funkar det i en vecka. Ibland funkar det en dag och helt plöstligt så slutar den sända bara.

Problemet är att den slutar sända trådlöst. Iphonen/ipaden/datorerna hittar inte ngt trådlöst nätverk.

Lösningen blir att dra ur strömsladden och sedan i igen och då fungerar det igen.

När airporten är i läget då den inte sänder så går det ändå att komma åt den via datorer som har trådad anslutning.

Via airport-verktyget så kommer jag in i airporten och kan se att allt fungerar och att den har senaste mjukvaran 7.6.2.

I förra veckan så köpte jag trots detta en airport till min farsa och till min fasa så beter denna sig precis likadant.....

Snälla...Finns det ngn där ute som har något bra tips för att lösa detta ??

Mvh Baloba.

Inget jag känner till sedan tidigare här på forumet. Skumt är ju att ni har två enheter med samma fenomen... fundersam.gif

Jag har en Airport Express och den har inte gjort så, jag kan slå på och av det trådlösa i den manuellt. Den håller inte på och byter av sig självt. Jag har det trådlösa avstängt för jag kör nätverk via elnätet (home plugg) med AE:n som linjeutgång för ljud till förstärkare. Har aldrig hört talas tidigare om en AE så byter hipp som happ av sig självt.

Du har väl 90 dagars support på den? Låter som ett garantiärende. Men otroligt skumt du har två enheter som beter sig likadant, chansen för det är ju minimalt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...