Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur mycket för nästan ny Macbook Air?!


SarahOhrn

Rekommendera Poster

Hej! Någon som vet hur mycket jag skulle kunna få för en drygt 1 månad gammal Macbook air 128gb i väldigt fint skick?! Måste pga ekonomiska problem sälja den fast det gör ooooont i hjärtat, får köpa en ny senare helt enkelt och nöja mig med en billig liten PC så länge (god help me!)

 

Kostar ju 11400 ny vad jag kan hitta som billigast? Så frågan är vad man då kan få beg för en i stort sett ny...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visserligen har Apple varit överseende HITTILLS, men garanti gäller faktiskt bara den ursprungliga köparen och den treåriga reklamationsrätten enligt konsumentköplagen flyger all världens väg. För att den nya ägaren ska få samma trygghet (och faktiskt litet till) så kostar det 2295 för AppleCare. Så därför måste du nog dra av 2295kr på nypriset PLUS värdeminskningen på ett par hundralappar.

Installerar du om den så den inte har din "dynga" på hårddisken? Annars får du dra av några hundra till på priset.

 

Så runt 9000 är rimligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det 2012 års modell eller en sen 2011 som legat i lager?

Hur mycket minne? Är det bara 2 gb hade jag då inte betalat ens 5000:- för den.

Jag utgår dock att det är en 2012 års 13 tummare, snikvarianten.

Då tycker jag att tidigare inlägg känns realistiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visserligen har Apple varit överseende HITTILLS, men garanti gäller faktiskt bara den ursprungliga köparen och den treåriga reklamationsrätten enligt konsumentköplagen flyger all världens väg. För att den nya ägaren ska få samma trygghet (och faktiskt litet till) så kostar det 2295 för AppleCare. Så därför måste du nog dra av 2295kr på nypriset PLUS värdeminskningen på ett par hundralappar.

Installerar du om den så den inte har din "dynga" på hårddisken? Annars får du dra av några hundra till på priset.

 

Så runt 9000 är rimligt.

 

lyssna på bror duktig,han vet ju bäst,en jag hade satt ut 10000:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Någon som vet hur mycket jag skulle kunna få för en drygt 1 månad gammal Macbook air 128gb i väldigt fint skick?! Måste pga ekonomiska problem sälja den fast det gör ooooont i hjärtat, får köpa en ny senare helt enkelt och nöja mig med en billig liten PC så länge (god help me!)

 

Kostar ju 11400 ny vad jag kan hitta som billigast? Så frågan är vad man då kan få beg för en i stort sett ny...

 

 

 

Jag sålde min MBP 13 " för 7000 och den var två år gammal. (11000 ny) Jag lade ut den för 7000 och min e-post klient fick jobba hårt kan jag säga, helt otroligt så många som skickade. Efteråt nu så ångrar jag att jag lade ut den för 7000 och inte provade högre, för den var verkligen populär. Men om du är AKUT i behov av pengar så prova runt 9000 SEK så bör du få den såld relativt snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sålde min MBP 13 " för 7000 och den var två år gammal. (11000 ny)

En MBP har ett större värde begagnad eftersom den kan uppgraderas med disk och RAM. En Air kan inte uppgraderas. (OK, till vissa modeller kan du hitta specialdiskar som passar.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En MBP har ett större värde begagnad eftersom den kan uppgraderas med disk och RAM. En Air kan inte uppgraderas. (OK, till vissa modeller kan du hitta specialdiskar som passar.)

 

Klart, men jag tycker ändå att det är anmärkningsvärt med att priset ligger kvar så pass högt efter två år. Du får ta med i beräkningarna att Apple har släppt en hel del nya "power machines" på dessa två åren, även uppdaterat gamla Macar. Släppt nya Macbook Air osv. MBP 13 " standard är rätt klumpig enligt mig själv, jobbig att bära med osv. Där finns bättre alternativ helt enkelt och sett till det är det begagnade priset också relativt sett högt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, vet ju att det är så med garantin! Tyvärr! :/

 

Hm tror inte jag kan installera om eftersom jag inte har nån skiva. Har dock YTTERST lite på datorn just nu, inte fyllt upp den med bilder eller nånting... Men rensar självklart bort fast nåt blir väl kvar.

 

 

Visserligen har Apple varit överseende HITTILLS, men garanti gäller faktiskt bara den ursprungliga köparen och den treåriga reklamationsrätten enligt konsumentköplagen flyger all världens väg. För att den nya ägaren ska få samma trygghet (och faktiskt litet till) så kostar det 2295 för AppleCare. Så därför måste du nog dra av 2295kr på nypriset PLUS värdeminskningen på ett par hundralappar.

Installerar du om den så den inte har din "dynga" på hårddisken? Annars får du dra av några hundra till på priset.

 

Så runt 9000 är rimligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde vara 2012?! Inte fått nån annan info..... Betalade ju fullpriset som stod i butiken så det hoppas jag verkligen! Tror det är 4gb minne....

 

 

5000?! Låter galet lite....

 

 

Är det 2012 års modell eller en sen 2011 som legat i lager?

Hur mycket minne? Är det bara 2 gb hade jag då inte betalat ens 5000:- för den.

Jag utgår dock att det är en 2012 års 13 tummare, snikvarianten.

Då tycker jag att tidigare inlägg känns realistiskt.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så akut! Hellre mer än snabbt :)

 

 

Jag sålde min MBP 13 " för 7000 och den var två år gammal. (11000 ny) Jag lade ut den för 7000 och min e-post klient fick jobba hårt kan jag säga, helt otroligt så många som skickade. Efteråt nu så ångrar jag att jag lade ut den för 7000 och inte provade högre, för den var verkligen populär. Men om du är AKUT i behov av pengar så prova runt 9000 SEK så bör du få den såld relativt snabbt.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...