Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur säkerhetskopierar man sin iPhone före uppdatering?


Toniks

Rekommendera Poster

Jag har en vän med en iPhone 4, som inte har uppdaterat sin telefon (han har version 4.1). Eftersom hans telefon inte är kompatibel med iCloud i denna version, så behöver jag säkerhetskopiera denna via iTunes. Jag hittar dock inte denna funktion. Det är iTunes version 10.6 som gäller.

 

Jag vågar inte uppdatera telefonen innan jag vet att jag kan uppdatera hans telefon.

 

 

 

HJÄLP!

 

 

TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta iTunes, högerklicka på telefonen (typ Krilles iPhone) i vänsterkolumnen och välj säkerhetskopiera så är du hundra, annars skall det räcka med att den är synkroniserad med iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska ni uppdatera till ios6 så kommer dessutom Itunes fråga er om ni vill ha det säkerhetskopierat innan ni uppdaterar.

Det går i princip inte misslyckas så länge sladden sitter i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta iTunes, högerklicka på telefonen (typ Krilles iPhone) i vänsterkolumnen och välj säkerhetskopiera så är du hundra, annars skall det räcka med att den är synkroniserad med iTunes.

 

Om iTunes är inställt på att säkerhetskopiera vid anslutning så görs det automatiskt varje gång man ansluter sin iPhone och synkroniserar, men om iTunes inte är konfigurerad för detta så händer det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...