Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook Pro Retina 15 " - Lagg?!?!?


Tobias910826

Rekommendera Poster

Nej, de frågar inte ens varför men jag gnällde ju ändå..

Jag både saknar den och inte just nu. Gillar ju storleken på datorn jag har nu men den är betydligt långsammare. Köpte stor skärm att ha hemma så jag har lagt ganska mycket pengar på den också men jag slipper känna mig som en betatestare...

 

Har inte installerat särskilt mycket på datorn, men måste jag göra en clean install av mountain lion innan den returneras eller gör apple det när dom mottagit datorn? Tar självklart bort de program som jag hunnit installera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 85
  • Created
  • Senaste svar

Jag valde 16GB RAM och och 2.6GHZ processor. Specialbeställd alltså och jag beställde min genom El Giganten. Tror ni att det ändå går att returnera? Får kolla imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1352637620[/url]' post='1585724']

Jag valde 16GB RAM och och 2.6GHZ processor. Specialbeställd alltså och jag beställde min genom El Giganten. Tror ni att det ändå går att returnera? Får kolla imorgon.

 

El giganten har ju 30 dagars öppet köp så är du inom den tidsramen är det inga problem.

http://www.elgigante...etur-av-produkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni provat den senaste uppdateringen (MacBook Air and MacBook Pro update 2.0)? Jag upplever att det mesta av UI-lagget försvann. Chrome är fortfarande lite efter Safari gällande skrollningen på tunga sidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni provat den senaste uppdateringen (MacBook Air and MacBook Pro update 2.0)? Jag upplever att det mesta av UI-lagget försvann. Chrome är fortfarande lite efter Safari gällande skrollningen på tunga sidor.

 

http://support.apple.com/kb/DL1609 är det den du menar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja precis den. Upplevde du ingen förbättring?

 

En liten förbättring. Allting fungerar inte klockrent.

 

Dock så var jag inne i en MacSupport affär idag och visade upp min dator för dem. Och de såg också felet att det frys laggade när man scrollade. Och han föreslog att prova detta här: http://support.apple.com/kb/HT3964 och det verkar ha löst mina problem. Inget lagg i Mission Control och inget lagg när man surfar. Otroligt skönt! Sen om det fortsätter såhär återstår att se. Jag har även nu gjort såhär att man går till Systeminställningar > Strömsparare > Bocka av "automatisk grafikbyte". Bild: http://fuskbugg.se/dl/RGupRJ/Skrmavbild%202012-11-12%20kl.%2016.36.20.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lagget är för övrigt tillbaka. Det hjälpte inte med det jag skrev ovan. Värdelöst.

 

Hoppet försvinner..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1352743278[/url]' post='1586049']

Lagget är för övrigt tillbaka. Det hjälpte inte med det jag skrev ovan. Värdelöst.

 

Hoppet försvinner..

 

Min 13" retina skickades tillbaka idag. Kändes riktigt tråkigt att behöva skicka tillbaka den då skärmen verkligen är överlägset alla andra datorer på marknaden. Ville verkligen behålla den. Hoppas att en uppdatering fixar problemet. Jag tror att 15" kommer klara sig bättre dock då den ju har bättre prestanda. Får hålla mig uppdaterad så blir det kanske ett köp senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 13" retina skickades tillbaka idag. Kändes riktigt tråkigt att behöva skicka tillbaka den då skärmen verkligen är överlägset alla andra datorer på marknaden. Ville verkligen behålla den. Hoppas att en uppdatering fixar problemet. Jag tror att 15" kommer klara sig bättre dock då den ju har bättre prestanda. Får hålla mig uppdaterad så blir det kanske ett köp senare.

 

Tror du att det är ett mjukvarufel?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du att det är ett mjukvarufel?

 

Hm, jag provade programmet SetResX och körde i riktigt 2800*1800 upplösning. Provade mission control där och inget lagg.

Stängde av och kör nu med den näst högsta "Apple-upplösningen", märkbar skillnad. Då kom lagget tillbaka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock kan jag säga ifall man kör med bara med det dedikerade grafikkortet så funkar dator mycket bättre.

Men Safari måste optimeras bättre.

 

Vissa sidor funkar bättre i Firefox Nightly/Google Chrome och vissa funkar bättre med Safari.

Facebook är ett skämt på Safari, men det har vi ju redan kommit fram till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock kan jag säga ifall man kör med bara med det dedikerade grafikkortet så funkar dator mycket bättre.

Men Safari måste optimeras bättre.

 

Vissa sidor funkar bättre i Firefox Nightly/Google Chrome och vissa funkar bättre med Safari.

Facebook är ett skämt på Safari, men det har vi ju redan kommit fram till...

 

Jag börjar mer tro på att det är ett mjukvarufel och Safari måste uppdateras för Retina. För min dator fungerar felfritt annars..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upplever också att när jag låtit min Macbook varit ifred ett tag och är kall så fungerar Safari mycket bättre. Även Facebook och liknande sidor. Sen efter ett tags användande så blir det väldigt varm under skärmen där ventilationen sitter och då går det segare. Kanske problem med fläktarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1352838174[/url]' post='1586283']

Jag börjar mer tro på att det är ett mjukvarufel och Safari måste uppdateras för Retina. För min dator fungerar felfritt annars..

 

Jag tror och hoppas att lagget beror på dålig optimering av safari och osx för retina skärmen. För som sagt så funkar vissa hemsidor olika bra beroende på vilken webbläsare man använder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror och hoppas att lagget beror på dålig optimering av safari och osx för retina skärmen. För som sagt så funkar vissa hemsidor olika bra beroende på vilken webbläsare man använder.

 

Vad tror du om detta?

 

Jag upplever också att när jag låtit min Macbook varit ifred ett tag och är kall så fungerar Safari mycket bättre. Även Facebook och liknande sidor. Sen efter ett tags användande så blir det väldigt varm under skärmen där ventilationen sitter och då går det segare. Kanske problem med fläktarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror du om detta?

 

Jag upplever också att när jag låtit min Macbook varit ifred ett tag och är kall så fungerar Safari mycket bättre. Även Facebook och liknande sidor. Sen efter ett tags användande så blir det väldigt varm under skärmen där ventilationen sitter och då går det segare. Kanske problem med fläktarna?

 

Tror inte det är fläktarna som spökar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Men vad är chansen för att Apple åtgärdar programmet inom en snar framtid? Vet vi hur lång tid det kommer ta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får hoppas på att dom fixar det snart.

Men på tanke art dom inte har fixat det ännu samt att dom har inte fixar buggen som suger batteriet i iPhone 5 ännu så kanske vi får vänta väldigt länge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag provade att ladda ner Google Chrome nu sedan dem har uppdaterat för MAC OS X. Chrome går inte att köra i OS X för mig. Det är helt otroligt vilket lagg som uppstår, det är tusen gånger värre än Safari (som fungerar okej imellanåt). Bilden följer inte med, hackigt osv. Det är så jävla tråkigt eftersom att jag helst av allt skulle vilja använda Google Chrome för att jag gillar deras flikar och webbläsaren överlag helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kom en ny uppdatering ikväll, datorn känns lite rappare efter den.

 

 

Hjälper den uppdateringen när du Surfar i Safari / Chrome också? Eller är det bara ute i OS X.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälper den uppdateringen när du Surfar i Safari / Chrome också? Eller är det bara ute i OS X.

 

Ne, den hjälpte inte någonstans. Mission-control laggar då och då och Safari, Facebook är precis som förut.

Men jag har bra nyheter. Hittade denna tråd och laddade ner build-betan som dom snackar om. Safari, Facebook lagar ingenting...

 

Direktlänk till Webkitet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...