Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Apple TV3 - Vad funkar?

Ohrstrom

Recommended Posts

Tja!

Jag funderar på att köpa en Apple TV 3 eller liknande och och den förstnämnda ska finnas på specialerbjudande i helgen...

Undrar lite över hur det funkar bara.

Kan jag köra VLC på min MBP och streama trådlöst till den och sedan vidare till tvn, eller tillåter den bara itunes/quicktime?

Klarar den inte av x264? Jag inbillar mig att det är det vanligaste formatet nuförtiden och att den inte klarar det känns som något väldigt negativt...

Går det att jailbreaka den än?

Tack på förhand.

Har du ingen iphone, ipad eller ny mac så får du förlita dig på de få format itunes klarar av, och då är atv3 relativt värdelös då den inte går att jailbreaka ännu.

Men, om du däremot har en iPhone, iPad eller ny mac så öppnar sig helt plötsligt massor med möjligheter. Jag använder telefonen för att strömma svt play, tv3 play, webbklipp osv. Det stora är dock att du kan strömma från Plex och därmed har du stöd för alla möjliga filformat, och nej det drar inget extra batteri i telefonen som bara pekar om strömmen till atv:n.

Tack peth. Det låter ju lovande. Jag har en early 2011 15" med 1gb rams grafikkort och 8 gb ram och har lagt in mountain lion. Räcker det eller behöver den vara ännu nyare? Det borde den ju inte kan jag tycka. :)

Har även en iphone men det är mest min mac jag kommer strömma från, är tanken.

Det fanns i Dustin Home, från kl 12 och några minuter framåt. :P Men jag bestämde mig för att vänta ändå, var bara 11 sketna procents rabatt ändå.

Nu har jag köpt en Apple TV 3, antar att det är Plex Media Server jag ska använda för att strömma till Apple TV?

• 2 weeks later...

Jag är med sugen på en ATV3.. Har oxå en MBP early 2011 så jag vill veta hur det funkat för dig???

Kan du stream Plex åker jag och köper en bums.. Jag har allt på plex och det vore fetnajs med en ATV3 i sovrummet så jag kan kolla på media utan att flytta in macen från vardagsrummet...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...