Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bildström i windows-dator har slutat uppdatera bilderna


Nille71

Rekommendera Poster

Hej

 

 

Jag har en Iphone 4S och en 6 mån gammal DELL windows dator. Bildström funkade bra från början men slutade helt plötsligt att uppdatera bilderna till datorn i maj 2012. När nya IOS6 kom uppdaterde jag min Iphone och helt plötsligt uppdaterades bildström igen på min dator. Men det verkar som den bara uppdaterade bilderna just då. Så ingen uppdatering/överföring av bilder till mappen bildström i datorn har gjorts sedan 2012-09-25.

 

Jag har wifi hemma som Iphone alltid anslutar sig till automatiskt så det kan inte vara det.

 

Jag kollade i iCloud i datorn och det som är konstigt där är att inget händer när jag klickar på knappen "alternativ.." för bildström. Bocken är ifylld i Bildström (se bifogad bild). Men man ska ju kunna exempelvis välja vilken mapp bilderna ska hamna i under alternativ, men alltså inget händer när jag klickar på knappen.

 

När jag sedan går via Alla program/iCloud/Bildström och väljer program Bildström så kommer det upp följande: Bildström har inte aktiverats. Logga in till iCloud för att visa bildströmmen / öppna iCloud-kontrollpanelen. Och jag kommer in till samma ställa igen som i min bifogade bild där bocken för bildström är ifylld men jag kommer inte vidare!

 

Vad kan det bero på? Några lösningsförslag tar jag tacksamt emot!

 

 

 

 

 

Nille71

post-70573-066108400 1351324645_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något som strular i din dator, troligen någon inställningsfil. På Macen tar man bort plist filer om det händer, hur man gör på Windows har jag ingen aning om.

Men om jag hade en Windows-dator skulle jag prova med att avaktivera iCloud och sedan aktivera det igen. Du förlorar inget iCloud när du gör det eftersom det finns kvar på webben så när du aktiverar det hämtar den hem allt igen. Fast innan du provar detta kan du prova med att bara inaktivera Bildström och sen aktivera det igen, om det inte hjälper så kör hela iCloud. Om det heller inte hjälper har jag ingen aning. Ominstallera iCloud-kontrollpanelen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...