Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Återställa dashboard efter systemuppdatering


sandstromsimon

Rekommendera Poster

sandstromsimon

Skulle som vanligt kolla min facebooksida men upptäckte att den var väldigt "ful" mer som en textlista. Jag valde då att starta om datorn. När datorn (imac late 2007) startar upp är alla inställningar är borta, bakgrundbilden ändrad, typsnitt och ikonstorlek på skrivbordet default, alt-klick höger borta. Dockan i defaultläge, firefoxsbokmärken borta, chrome utloggad, dashboard i defaultläge och naturligtvis de gula post-it lapparna borta, kopplingen mellan iphotoikonen i dockan och iphotolibrary måste etableras igen. Datorn vill då uppdatera och gör det utan att starta om. Den laddar hem uppdateringen men inget synbart förändras.

 

Jag lyckas fixa chrome efter lite bekymmer, den vill inte synkronisera först. Tvingas ta hem chrome på nytt och löser det.

 

Alla firefoxbokmärken är borta, har tyvärr inte gjort någon backup på dem.

 

Alla gula post-it lappar med massa info är borta, googlade och hittade att man skulle återställa StickiesDatabase, bläddrar bakåt i Time Machine men den filen finns inte, finns bara i den senaste där den är helt tom eftersom jag har lagt tillbaka post-it i dashboarden.

 

Jag vill återställa min dator precis som den var i söndags, då körde jag senaste Time Machine. Kan det göras? Kan jag via Time Machine återställa mina bokmärken i Firefox och hitta mina post-it lappar? Vad hände egentligen med min dator?

 

/Simon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...