Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Viktig information om din iMac.


Morpheus

Rekommendera Poster

Fick följande mail från Apple idag och tog kontakt med Apple butiken på min ort. Inga problem att få disken bytt på de 4 27" iMac vi har som detta gäller.

Bara det att det kommer att ta 3 - 4 arbetsdagar för att få diskarna utbytta vilket inte fungerar för ett företag, hur hade ni gjort? Jag har inte 4 extra datorer att sätta in under tiden dessa är på reparation.

 

Vi har endast en burk som småkonstrar lite och jag tror knappt det beror på hårddisk problem.

 

--------------------------

Bästa iMac-ägare,

 

Apple har bedömt att vissa 1 TB Seagate-hårddiskar som använts i 21,5- och 27-tums iMac-system kan sluta att fungera. Dessa system såldes mellan oktober 2009 och juli 2011.Enligt våra uppgifter har du en iMac med en defekt 1 TB Seagate-hårddisk. Apple kommer att byta ut din hårddisk mot en ny, utan kostnad inom ramen för Utbytesprogram för iMac 1 TB Seagate hårddisk.

Välj ett av följande alternativ för att få en ersättningshårddisk.•Apple Store – Boka ett möte med ett Genius.spacer.gifspacer.gif•Apple-auktoriserat serviceställe – Hitta ett här.•Apples tekniska support – Kontakta oss för lokala servicealternativ.spacer.gifspacer.gifApple rekommenderar att du byter ut den defekta hårddisken så snart som möjligt. Säkerhetskopiera alla dina data innan du lämnar in datorn. Läs mer om olika alternativ för säkerhetskopiering.

Mer information

De ursprungliga Mac OS-installationsskivorna som levererades med din iMac krävs för att återställa operativsystemet, appar och säkerhetskopierade data efter att hårddisken bytts ut.

Detta globala Apple-program förlänger inte den normala garantiperiodenför din iMac.

Apple byter ut defekta 1 TB Seagate-hårddiskar kostnadsfritt under tre års tid från inköpsdatumet för din iMac eller fram till den 12 april 2013, beroende på vilken tidsperiod som är längst. Apple kommer att fortsätta att utvärdera servicedata och förlänga programmet om det behövs.

Vi ber om ursäkt för besväret.Hälsningar

Apple Inc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ för er kan ju vara att lämna in en dator åt gången och sen när den är klar så lämna in nästa. Dvs, då kör ni med 3 istället för 4 under en period.

Tänk så här - en dator kan gå sönder när som helst, vad har företaget för plan om det händer så att den måste repareras och det tar flera dagar? Om ni inte har en plan, så börja fundera ut en. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smidigast borde ju vara att få en dator i taget lagad. Sen är det nog en förhandlingsfråga mellan dig och Apple / APR som tar in datorerna för rep om lånemaskin.

 

Rimligtvis med en färsk backup på extern FW-disk som du kan starta systemet ifrån så kan du ju jobba vidare med en annan (låne-)dator för att återläsa kopian till din iMac när den återkommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör man med Boot Camp? Alltså, hur får jag tillbaka BÅDA partitionerna (Mac och Windows) precis som de var innan inlämningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fixat med en lånemaskin så det löser sig, får bli att lämna in datorerna en och en. Men det går ju bra det med.

 

Angående det där med att ha reserv datorer, jo jag ser absolut en bra grej i det. Dock på snart 17 år har jag endast behövt skicka in 2 st datorer på service. Resten, och det är åtskilliga, har tickat på utan problem tills de pensionerats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har vi skrivit om på flera ställen redan

 

Apple har också gett ut ett dokument

 

http://www.apple.com...imac-harddrive/

 

Jo men nu var inte meningen med mitt inlägg att upplysa om apples utbytesprogram utan att få input om hur man löser det faktum att alla inte kan lämna in en dator och vara utan den i flera dagar.

Känns som Apple ofta glömmer att deras datorer till största delen används professionellt och inte av hemma användare.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrg testat winclone, men det är tydligen det man skall använda för att backa upp bootcamp

Winclone verkar ju perfekt. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men nu var inte meningen med mitt inlägg att upplysa om apples utbytesprogram utan att få input om hur man löser det faktum att alla inte kan lämna in en dator och vara utan den i flera dagar.

 

En del butiker erbjuder hyrtjänst av dator, då kan man boka en hyrdator för tiden man lämnar in en så att man kan fortsätta jobba. Men olika butiker kan ha olika lösningar för detta. Det är upp till varje enskild butik vad de erbjuder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...