Sebastiannnn Posted October 25, 2012 Share Posted October 25, 2012 Hej! Då jag vill kunna lira spel på min mac så behöver jag köpa windows. Kan jag använda denna här på bootcamp? http://www.webhallen.com/se-sv/mjukvara/102678-microsoft_windows_7_home_premium_svensk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted October 25, 2012 Share Posted October 25, 2012 Ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiannnn Posted October 26, 2012 Author Share Posted October 26, 2012 Ja. Okej perfekt! Är det kanske bättre att köpa det nya windows 8? http://www.webhallen.com/se-sv/mjukvara/163211-microsoft_windows_8_64-bit_oem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svolder Posted October 26, 2012 Share Posted October 26, 2012 Okej perfekt! Är det kanske bättre att köpa det nya windows 8? http://www.webhallen...ws_8_64-bit_oem Windows 8 skiljer sig väldigt mycket från Windows 7 och har fått (minst sagt) blandade recensioner på nätet. Jag hade nog väntat med det. Windows 7 kommer att fungera bra i många år till. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted October 26, 2012 Share Posted October 26, 2012 Okej perfekt! Är det kanske bättre att köpa det nya windows 8? http://www.webhallen...ws_8_64-bit_oem Nej, jag säger som Bo_H, Windows 7 is da shit. Jag kör W 8 RP virtuellt, och det känns bara som att allt lullull är i vägen. Fast, vi är ju macare allihop, här. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emret Posted October 26, 2012 Share Posted October 26, 2012 Någon som testat Windows 8 i Boot Camp? Funkar det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiannnn Posted October 26, 2012 Author Share Posted October 26, 2012 Nej, jag säger som Bo_H, Windows 7 is da shit. Jag kör W 8 RP virtuellt, och det känns bara som att allt lullull är i vägen. Fast, vi är ju macare allihop, här. Hehe okej, men då blir det Windows 7 home premium, denna är rätt va? Med 64 bits? Jag har en MBP 15" late 2011 http://www.webhallen.com/se-sv/mjukvara/102678-microsoft_windows_7_home_premium_svensk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svolder Posted October 26, 2012 Share Posted October 26, 2012 Hehe okej, men då blir det Windows 7 home premium, denna är rätt va? Med 64 bits? Jag har en MBP 15" late 2011 http://www.webhallen..._premium_svensk Jag kör 64 bitars Win 7 HP i Bootcamp på min Late 2011 MBP 13", och det lirar hur fint som helst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiannnn Posted October 26, 2012 Author Share Posted October 26, 2012 Jag kör 64 bitars Win 7 HP i Bootcamp på min Late 2011 MBP 13", och det lirar hur fint som helst. Okej men då kör jag på det TACK! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiannnn Posted October 28, 2012 Author Share Posted October 28, 2012 Tjena! Jag kollade på en youtube video om hur man installerar windows i bootcamp och när man gjort det ska jag sätta i en skiva från apple typ för att fixa drivrutiner, men jag fick inte någon skiva när jag köpte min dator. Hur gör man då? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svolder Posted October 28, 2012 Share Posted October 28, 2012 Tjena! Jag kollade på en youtube video om hur man installerar windows i bootcamp och när man gjort det ska jag sätta i en skiva från apple typ för att fixa drivrutiner, men jag fick inte någon skiva när jag köpte min dator. Hur gör man då? När du startar Bootcampassistenten kommer du att få alternativet att ladda hem Bootcampdrivrutinerna och bränna ut dem på en skiva. Gör det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiannnn Posted October 28, 2012 Author Share Posted October 28, 2012 När du startar Bootcampassistenten kommer du att få alternativet att ladda hem Bootcampdrivrutinerna och bränna ut dem på en skiva. Gör det Tack för ett grymt snabbt svar! Då bränner man alltså ut drivrutinerna först och sen sätter man i skivan för windows? Jag har bara cd skivor att bränna på men det går väl lika bra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svolder Posted October 28, 2012 Share Posted October 28, 2012 Tack för ett grymt snabbt svar! Då bränner man alltså ut drivrutinerna först och sen sätter man i skivan för windows? Jag har bara cd skivor att bränna på men det går väl lika bra? CD-R räcker, och ja, bränn ut skivan med drivrutinerna först. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiannnn Posted October 28, 2012 Author Share Posted October 28, 2012 CD-R räcker, och ja, bränn ut skivan med drivrutinerna först. Okej gött, en fråga till. När man väljer storleken på hårddisken för windows, då räknar man med att windows tar typ 20 gb? Alltså om jag vill ha 100 gb lagring så väljer jag 120 gb? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiannnn Posted October 28, 2012 Author Share Posted October 28, 2012 Och bör man skaffa antivirus till windows ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svolder Posted October 28, 2012 Share Posted October 28, 2012 Okej gött, en fråga till. När man väljer storleken på hårddisken för windows, då räknar man med att windows tar typ 20 gb? Alltså om jag vill ha 100 gb lagring så väljer jag 120 gb? Ja, ja, en partition på under 100 GB blir trång rätt snabbt. Sedan handlar det ju om vad du skall ha den till. En extern FW800-disk kan funka fint för lagring och arbete, även spel, men begränsar rörelsefriheten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svolder Posted October 28, 2012 Share Posted October 28, 2012 Och bör man skaffa antivirus till windows ? Alltid antivirus i Windows. Det är ingen som helst skillnad bara för att man kör det på en MacBook Pro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiannnn Posted October 28, 2012 Author Share Posted October 28, 2012 Alltid antivirus i Windows. Det är ingen som helst skillnad bara för att man kör det på en MacBook Pro. Okej då vet jag det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted October 28, 2012 Share Posted October 28, 2012 Såväl W 7 som 8 tar upp cirka 8 GB på sina respektive virtuella hårddiskar på min maskin. Och då är bara typ en webbläsare och AV installerat utöver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiannnn Posted October 28, 2012 Author Share Posted October 28, 2012 "Kan inte installera Windows-stödprogramvara" ? Vad är det för fel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted October 28, 2012 Share Posted October 28, 2012 "Kan inte installera Windows-stödprogramvara" ? Vad är det för fel? Kör du Snöleopard? Jag fick samma svar och har det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiannnn Posted October 28, 2012 Author Share Posted October 28, 2012 Kör du Snöleopard? Jag fick samma svar och har det. Mountain Lion kör jag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted October 28, 2012 Share Posted October 28, 2012 Då vet jag inte. Men det ska kunna laddas ned separat också. Sök på Apples hemsida. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svolder Posted October 28, 2012 Share Posted October 28, 2012 Då vet jag inte. Men det ska kunna laddas ned separat också. Sök på Apples hemsida. Nej. Det skall laddas ner genom Bootcamp-assistenten. Det finns inte utlagt till allmän nedladdning såvitt jag vet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiannnn Posted October 28, 2012 Author Share Posted October 28, 2012 Nej. Det skall laddas ner genom Bootcamp-assistenten. Det finns inte utlagt till allmän nedladdning såvitt jag vet. Så något förslag på hur jag kan göra? Eller vad felet kan vara? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.