MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Sebastiannnn

Windows 7 OEM licens, MBP bootcamp?

Rekommendera Poster

Ja.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Okej perfekt!

Är det kanske bättre att köpa det nya windows 8?

http://www.webhallen...ws_8_64-bit_oem

Windows 8 skiljer sig väldigt mycket från Windows 7 och har fått (minst sagt) blandade recensioner på nätet. Jag hade nog väntat med det. Windows 7 kommer att fungera bra i många år till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okej perfekt!

Är det kanske bättre att köpa det nya windows 8?

http://www.webhallen...ws_8_64-bit_oem

Nej, jag säger som Bo_H, Windows 7 is da shit. Jag kör W 8 RP virtuellt, och det känns bara som att allt lullull är i vägen. Fast, vi är ju macare allihop, här. :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Någon som testat Windows 8 i Boot Camp? Funkar det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, jag säger som Bo_H, Windows 7 is da shit. Jag kör W 8 RP virtuellt, och det känns bara som att allt lullull är i vägen. Fast, vi är ju macare allihop, här. :lol:

Hehe okej, men då blir det Windows 7 home premium, denna är rätt va? Med 64 bits? Jag har en MBP 15" late 2011 :)

http://www.webhallen.com/se-sv/mjukvara/102678-microsoft_windows_7_home_premium_svensk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hehe okej, men då blir det Windows 7 home premium, denna är rätt va? Med 64 bits? Jag har en MBP 15" late 2011 :)

http://www.webhallen..._premium_svensk

Jag kör 64 bitars Win 7 HP i Bootcamp på min Late 2011 MBP 13", och det lirar hur fint som helst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kör 64 bitars Win 7 HP i Bootcamp på min Late 2011 MBP 13", och det lirar hur fint som helst.

Okej men då kör jag på det :) TACK!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena! Jag kollade på en youtube video om hur man installerar windows i bootcamp och när man gjort det ska jag sätta i en skiva från apple typ för att fixa drivrutiner, men jag fick inte någon skiva när jag köpte min dator. Hur gör man då? :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena! Jag kollade på en youtube video om hur man installerar windows i bootcamp och när man gjort det ska jag sätta i en skiva från apple typ för att fixa drivrutiner, men jag fick inte någon skiva när jag köpte min dator. Hur gör man då? :)

När du startar Bootcampassistenten kommer du att få alternativet att ladda hem Bootcampdrivrutinerna och bränna ut dem på en skiva. Gör det :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När du startar Bootcampassistenten kommer du att få alternativet att ladda hem Bootcampdrivrutinerna och bränna ut dem på en skiva. Gör det :)

Tack för ett grymt snabbt svar! Då bränner man alltså ut drivrutinerna först och sen sätter man i skivan för windows? Jag har bara cd skivor att bränna på men det går väl lika bra? :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för ett grymt snabbt svar! Då bränner man alltså ut drivrutinerna först och sen sätter man i skivan för windows? Jag har bara cd skivor att bränna på men det går väl lika bra? :)

CD-R räcker, och ja, bränn ut skivan med drivrutinerna först.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

CD-R räcker, och ja, bränn ut skivan med drivrutinerna först.

Okej gött, en fråga till. När man väljer storleken på hårddisken för windows, då räknar man med att windows tar typ 20 gb? Alltså om jag vill ha 100 gb lagring så väljer jag 120 gb? :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okej gött, en fråga till. När man väljer storleken på hårddisken för windows, då räknar man med att windows tar typ 20 gb? Alltså om jag vill ha 100 gb lagring så väljer jag 120 gb? :)

Ja, ja, en partition på under 100 GB blir trång rätt snabbt. Sedan handlar det ju om vad du skall ha den till. En extern FW800-disk kan funka fint för lagring och arbete, även spel, men begränsar rörelsefriheten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och bör man skaffa antivirus till windows ? :P

Alltid antivirus i Windows. Det är ingen som helst skillnad bara för att man kör det på en MacBook Pro.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alltid antivirus i Windows. Det är ingen som helst skillnad bara för att man kör det på en MacBook Pro.

Okej då vet jag det :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Såväl W 7 som 8 tar upp cirka 8 GB på sina respektive virtuella hårddiskar på min maskin. Och då är bara typ en webbläsare och AV installerat utöver.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

"Kan inte installera Windows-stödprogramvara" ? Vad är det för fel?

Kör du Snöleopard? Jag fick samma svar och har det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då vet jag inte. Men det ska kunna laddas ned separat också. Sök på Apples hemsida.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då vet jag inte. Men det ska kunna laddas ned separat också. Sök på Apples hemsida.

Nej. Det skall laddas ner genom Bootcamp-assistenten. Det finns inte utlagt till allmän nedladdning såvitt jag vet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej. Det skall laddas ner genom Bootcamp-assistenten. Det finns inte utlagt till allmän nedladdning såvitt jag vet.

Så något förslag på hur jag kan göra? Eller vad felet kan vara? :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu