Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook pro till reciver


SofieFii

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har ett sjukt irriterande problem med min Mac. Det är såhär att när jag kopplar in den, med hdmi kabel, till min reciver så får jag inget ljud. Jag får bild utan problem, men inget ljud. Detta har tidigare fungerat utan några problem, bara koppla in och köra, men en dag la det bara av.

 

När kabeln är inkopplad och jag tar upp ljudmenyn och väljer HDMI och ljud ut, så står det; "Den valda enheten saknar reglage för ljud ut".

 

Som sagt, tidigare har det inte varit några problem, så jag antar att jag lyckats komma åt någon form av inställning eller något?

Någon som varit med om detta och kan ge lite råd?

 

 

Förresten!

Mac:en är en Macbook Pro 2012 och recivern är en Onkyo om det nu gör någon skillnad. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat i Verktygsmappen, programmet Ljud-/MIDI-inställningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, är där, men vet inte riktigt vad du syftar på att jag ska kolla? Hur ska det se ut och vad för ändringar bör jag prova med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla vilka utgångar du har (för ljud) och om någon har ett kryss i "Av". Ta bort krysset i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, vet inte riktigt vad jag gjorde, men tryckte på ställ in högtalare och gjorde det, och det funkade. Tyvärr blir ljudet brusigt och konstigt men det kan jag leva med. Dock står det fortfarande att den valda enheten saknar reglage för ljud ut, men det kvittar så länge det fungerar.

 

Tack så hemskt mycket för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...