Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac Mini 2012


AndreasBB

Rekommendera Poster

Tack för svar. Hur ser det ur med iMac då? Klarar den av det? Har inte så stor lust att köpa en Mac Pro.

Den nya iMac 21.5 tum kan du få med NVIDIA GeForce GT 650M och det bör räcka ett tag.

 

27-tummaren går att beställa med NVIDIA GeForce GTX 680MX och 2 GB GDDR5 VRAM.

 

Till slut är det väl en prisfråga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

hur har det gått för alla som kopplat sina via hdmi också ? problemet med bilden och sådär ...

 

funderar på inskaffa en jag också , men den ska kopplas till receiver och sen bara en sladd därifrån som går till tv .... men vill inte ha några jäkla blackouts osv ... lägger inte 6-7000 på en maskin som inte fungerar på rätt sätt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur har det gått för alla som kopplat sina via hdmi också ? problemet med bilden och sådär ...

 

funderar på inskaffa en jag också , men den ska kopplas till receiver och sen bara en sladd därifrån som går till tv .... men vill inte ha några jäkla blackouts osv ... lägger inte 6-7000 på en maskin som inte fungerar på rätt sätt...

Jag tröttnade och köpte en Thunderbolt (mini displayport) -> Displayport adapter och avnjuter nu finfin bild utan blackouts eller brus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då borde minidisplay till hdmi kanske också funka eller ?

ingen som provat det ....

 

fan man blir rätt kluven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då borde minidisplay till hdmi kanske också funka eller ?

ingen som provat det ....

 

fan man blir rätt kluven

Ja, det ska funka vad jag har läst. Det är Intel som har problem med drivisarna för HDMI-ut-porten på Mac minin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

herregud , 2013 och vi har ett sådant problem som borde vara ganska enkelt att lösa ...

ska ta hem en jäkel från machuset här och prova med fram , se hur det funkar ...

 

är du nöjd och så med den annars eller ? du har ju den lite bitigare varianten också ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

herregud , 2013 och vi har ett sådant problem som borde vara ganska enkelt att lösa ...

ska ta hem en jäkel från machuset här och prova med fram , se hur det funkar ...

 

är du nöjd och så med den annars eller ? du har ju den lite bitigare varianten också ...

Ja gör det, men kör på minidisplayporten direkt, då ska det funka.

 

Ja jag tog i, sysslar med bildbehandling, och det orkar den lätt med. 16GB RAM och 2.6 Core i7 kommer nog duga ett tag framöver. Är kanonnöjd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en Mac Mini i7 2,3 late-2012 kopplad till en Samsungskärm via HDMI.

Sedan mitten av december då jag köpte den har jag två gånger varit med om att skärmen varit rosa när den väckt skärmen från vila.

Återansluta HDMI-kabeln avhjälpte problemet båda gångerna. Så något skumt verkar det ju fortfarande vara med HDMI-utgången.

Nu är det förvisso över en månad sedan det hände senast men det har inte kommit några EFI/SMC/Firmware uppdateringar eller några andra mjukvaruuppdateringar heller för den delen så det kan säkert hända igen.

Annars går den som tåget. Står på 24/7 och har aldrig krånglat i övrigt.

 

Vet inte riktigt vad statusen är för problemet. Var väl snarare något generellt problem för intel att fixa då det inte bara var/är MacMini datorer som är drabbade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HDMI problemen ska visst vara åtgärdade med EFI 1.7 som kom 10:e december 2012.

Är väl nått annat strul jag har som kanske inte alls är relaterat till Mac Minin.

Det har ju inte hänt någon mer gång sen över en månad sedan så det kanske bara var tillfällighet.

Den går kanon för övrigt.

 

http://support.apple...38;locale=en_US

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur har det gått för alla som kopplat sina via hdmi också ? problemet med bilden och sådär ...

 

funderar på inskaffa en jag också , men den ska kopplas till receiver och sen bara en sladd därifrån som går till tv .... men vill inte ha några jäkla blackouts osv ... lägger inte 6-7000 på en maskin som inte fungerar på rätt sätt...

HDMI-problemet löstes för nästan alla (enligt amerikanska forum) med ny EFI-uppdatering och 10.8.2.

 

För min egen del så funkar det fortfarande inte när jag har en Yamaha-receiver mellan mini och Samsung-TV. Yamaha har tyvärr extremt dåligt rykte när det gäller just HDMI. Jag har själv testat 5 olika modeller de senaste två åren utan framgång. (Jag har ännu inte orkat köpa en Yama av årets modell, dvs RX-A**20 så jag vet inte om detta gäller även dessa modeller.) Jag löste problemet genom att köra bilden via HDMI direktkopplat till TVn. Ljudet kör jag separat till förstärkaren via optisk kabel. Inga bildproblem över huvud taget med koppling på detta sätt. Idag lägger jag skulden helt på Yamaha...

 

Mitt råd är (fortfarande) att testa med den aktuella förstärkaren först innan köp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Tuttosinistro

Kanske dum fråga, men om man beställer på nätet, hur vet man att man får den senaste (late2012)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske dum fråga, men om man beställer på nätet, hur vet man att man får den senaste (late2012)?

 

 

Visa oss webshopen som säljer datorn om du inte kan läsa av specifikationerna att det är en late-2012

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tuttosinistro
1361295080[/url]' post='1608627']

Visa oss webshopen som säljer datorn om du inte kan läsa av specifikationerna att det är en late-2012

 

Som jag kan se, så är det..

http://www.dustinhome.se/product/5010657212/apple-mac-mini-ci5-2-5-4gb-500/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske dum fråga, men om man beställer på nätet, hur vet man att man får den senaste (late2012)?

Om minin har Intel HD graphics 4000 så är det en late 2012.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...