Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Wideband Audio och IPhone 5


kajsa

Rekommendera Poster

Enligt diverse info på nätet om IPhone 5 så ska ljudet vid telefonsamtal vara bättre i IPhone med något som heter Wideband Audio. Jag har ställt följande fråga både till Telenor och Telia:

' Jag undrar om Telias/Telenors nät har stöd för Wideband Audio i iPhone 5.

 

Telias svar: ¨Vi har tyvärr inte stöd för Wideband Audio i vårt nät.¨

 

Telenors svar:¨Iphone 5 stödjer funktionen, det går alltså att använda den kvaliten i telefonen om du använder dig av samtalstjänster i datanätet.

I vårat 3G/GSM-nät är det dock inte möjligt i dagsläget.¨

 

Om jag har fattat detta rätt så fungerar Wideband Audio varken med Telia eller Telenor, såvida man inte ringer via Skype eller liknande. Finns det något nät i Sverige som stöder Wideband Audio?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ovanstående fråga är ännu obesvarad så jag kommer med en fråga till som har med ljudkvaltet att göra. Jag har fått ta över en IPhone 3 (från ett barnbarn) som jag kan koppla ill min hörapparat via en ljudsladd som jag sätter i IPhonen och andra ändan direkt i mitt hörhjälpmedel. Med denna utrustning kan jag höra vad som sägs i telefon. Ganska bra t.o.m. Min fråga är: har ljudet i följande IPhonemodeller blivit bättre, eller är det lika? Jag har ställt denna fråga till Apple support, och diverse appleförsäljare men ingen har kunnat svara på denna fråga. Det borde finnas någon som använder IPhonen som telefon och som kan ha synpunkter på ljudkvaliten i olika modeller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betvivlar att du kommer uppleva någon skillnad på ljudkvaliteten i telefonsamtalen mellan de olika modellerna. Begränsningen ligger i första hand i den komprimering som används för GSM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...