Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp! Min Mini startar inte


King Tubby

Rekommendera Poster

Hej,

 

min Mac Mini 2009 startar inte som den ska. Den har betett sig lite märkligt senaste veckan. Igår tokhängde den sig när jag startade Plex. Jag lät den vara, men ett par timmar senare så var det fortfarande badboll och en fryst ikonstuds i dockan. Startade om den med knappen, eftersom den inte svarade öht.

 

När den bootar så spelar den ackordet, äpplet visas och den den när snurr-ringen. Sedan händer ingenting.

 

Igår kväll gjorde jag en safe boot, felsökte och reparerade filbehörigheter två gånger, felsökte filsystemet (inga fel), bootade om normalt (då installerade den två uppdateringar vid stängingen), gick o lade mig. I morse var det fortfarande den grå bootskärmen med äpplet o snurr-ringen.

 

Vad ska jag göra nu?

Är det idé att skapa en bootpinne med Mountain Lion från macbooken o blåsa hela alltet? I så fall, hur stor sticka behövs? Tror den största jag har är 4GB, räcker det?

 

Det är som sagt en mini från 2009, hyfsat uppdaterat Lion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hårddisken har väl tröttnat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska jag göra nu?

Är det idé att skapa en bootpinne med Mountain Lion från macbooken o blåsa hela alltet? I så fall, hur stor sticka behövs? Tror den största jag har är 4GB, räcker det?

 

Det är som sagt en mini från 2009, hyfsat uppdaterat Lion.

 

Du kan pröva blåsa om allt och en 4GB pinne räcker.

Glöm inte ta backup på dina filer innan du börjar bara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hårddisken har väl tröttnat

 

Kan den verkligen safe boota då? Jag var inne på det också först, har haft problem med att filer inte kan kopieras o liknande.

 

Du kan pröva blåsa om allt och en 4GB pinne räcker.

Glöm inte ta backup på dina filer innan du börjar bara...

 

Tack, jag provar ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan den verkligen safe boota då? Jag var inne på det också först, har haft problem med att filer inte kan kopieras o liknande.

 

 

 

Tack, jag provar ikväll.

 

 

Min Mac Mini (2008) uppförde sig så knepigt, sen en dag så tvärdog den.

Satte i ny disk, installerade SnowLeo och gav den till barnbarnet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...