Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Strömma ljud trådlöst från spotify via airplay till denon förstärkare


urbancowboy

Rekommendera Poster

hej!

 

jag har ett superirriterande problem. jag har en ny inköpt denonförstärkare med airplay. jag får supergrymt ljud men ljudet tystnar varje/varannan minut.

Förstärkaren är kopplad med sladd till den trådlösa routern som är än belkin dualband N750 DB som i sin tur är kopplad med sladd till modemroutern. Jag har alltså två trådlösa frekvensband 2,4 GHz och 5GHz. Jag har lagt över två av våra macbooks till 5GHz. 2,4Ghz bandet har jag valt kanal 2 (innan var den inställd på auto) som inte används av någon annan i mitt höghus. Jag har provat med 3 olika generationers iphone och alla hackar. Jag har comhems bredband 100 mbit. Verklig trådlös hastighet är snarare 25 Mbit nerladdning och 10 Mbit uppladdning. Det bör väl räcka för spotify? Jag kan lyssna via i min iphone trådlöst i hörlurar eller via analoguttag i förstärkaren utan problem via bredbandet. Det hackar bara när jag ska streama från iphonearna till förstärkaren. Det är superbra ljud tills det blir tyst varje/varannan minut i en sekund. Det är inte lika långt mellan brytningarna utan det kan gå både längre och kortare emellan.

 

 

Har någon några andra tweak tips jag kan prova. Funkar Voodoo?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland får jag problem med att det klipper när jag kör Airplay till min Denon stärkare alternativt min Airport Express. Men inte direkt så regelbundet som du skriver, då brukar jag får gå in i telefonen och låta den glömma bort nätverket och låta den ansluta igen. Sen fungerar det perfekt igen, detta händer kanske någon gång varannan månad.

 

Kan vara värt ett försök iaf. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen störningar i huset tror jag. Kan vara lite vad som helst som stör. Mikrovågsugnar, elkablarna i väggarna, du själv... :) Trådlöst är radio. Radio är inte perfekt, långt ifrån. Jag har olika radiomottagning hemma beroende på var jag står i rummet. Jo det är sant, låter komiskt men så är det. Lyssnar jag på radio så varierar mottagningen när jag går över rummet... Trådlöst bygger ju på radiovågor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Airplay funkar faktiskt otroligt bra - i jämförelse :stjarnsmall:

 

Ljud-donglar som från Logitech är skräp. En dongel i datorn och en dongel i stereon. För mig så blev det välljud tills grannen svarade i sin trådlösa telefon- hennes röst dånade ut i min stereo... Det eländet tog slut efter 1,5 timme- då var batterierna slut i förstärkar-dongeln....

 

Så mycket för "billiga" non Apple-alternativ superirriterad.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Hade samma problem med min Marantz SR 6006 AV-reciever, som är nära släkt med Denon. Problemet minskade påtagligt när jag stängde av iPhonens bleutooth. Pröva det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...