Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ladda en ny dator från Time Machine


AndersHj

Rekommendera Poster

Jag har för avsikt att köpa mig en ny Mac Book Pro eftersom jag fått problem med min tidigare. Jag har kontinuerligt kopierat datorn med Time Machine.

 

Hur gör jag för att överföra allt från min Time Machine-HD till den nya datorn utan att få med allt onödigt skräp som funnits i den gamla. Är man tvungen att sitta och plocka "russinen ur kakan" eller finns det något smart tillvägagångsätt.

 

Det ryktas ju även om att det är på gång en ny MPB 13" med Retina, finns någon "spådam" som har någon uppfattning om när en sådan kan finnas i butiken.

 

Tacksam för lite hjälp

 

Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara du är den som vet vad som är "onödigt skräp" för dig så rensa ut i den gamla datorn först, och sen gör du TimeMachine på det som du tar över till den nya.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Oj oj Sitter och försöker få igång ett nytt konto på min hustrus dator från min time capsule men det går inte bra alls.

jag vill få över Iphoto Imovie och Itunes samt mail

Hlälp önskas

Lasseman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj oj Sitter och försöker få igång ett nytt konto på min hustrus dator från min time capsule men det går inte bra alls.

jag vill få över Iphoto Imovie och Itunes samt mail

Hlälp önskas

Lasseman

 

Vet inte om jag förstår dig rätt men vill du enbart importera iPhoto (med bilder?) iMovie (med filmer?) samt mail (epost?) från en TimeMachine backup taget från din dator med din användare till din frus dator med din frus egna användare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TimeMachine (även TimeCapsule) för över ens användarkonto. Så om du för över från din TimeCapsule till din fru så får hennes dator ditt användarkonto, dina program, dina dokument och dina inställningar. Om det finns flera användarkonton på din dator så ligger de också på TimeCapsule och kan föras över.

 

Men om du försöker föra över vissa uppgifter från din TimeMachine / TimeCapsule till en annan dator än den som ursprungligen synkades med TimeMachine / TimeCapsule, ja då fungerar det inget bra om du gör det via TimeMachine.

 

Då är lösningen programmet Flyttassistenten istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...