Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Har så jävla bra idé till ios 7


Pucko

  

10 medlemmar har röstat

  1. 1. Bör skärmen vändas när man pluggar in lurar?

    • Ja, fan va smart du är!
      2
    • Nä! (Men fan va smart du är)
      6
    • Vet ej (Men smart är du, gosse)
      2


Rekommendera Poster

Sedan iPhone 5 kom, med uttaget för hörlurar i botten, har jag förstått att det ju är mycket bättre än att ha det där uppe, som på min 4S. Men det är kanske inte alla som tycker som jag. Och kanske finns det tom iPhone5-ägare som tyckte det var bättre förr.

 

Därför bör alla tycka att min idé är genial, vilken låter användaren själv välja:

 

Tanken är att så fort man pluggar in ett par hörlurar i sin iPhone 4 så vänds skärmen upp och ner (om man så önskar). Då kan man knappa på skärmen för fullt utan att sladden hamnar i vägen. Det enda tillfället som man eventuellt skulle vilja vända tillbaka skärmen till normalläget, är om det ringer och man inte har mikrofon på sina hörlurar.

 

Så vad säger ni? Visst är jag smart?

 

(c:

 

 

 

 

(Jag passar på att skriva det här inlägget nu, utifall Apple redan har tänkt på detta och har det som en feature i dagens presentation.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir väl lite jobbigt att inte kunna nå hemknappen på ett smidigt sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, guuuuud va jobbigt. :fundersam:

 

 

Hemknappen använder jag oftare än hörlursutgången så din idé är inte så genomtänkt.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemknappen använder jag oftare än hörlursutgången så din idé är inte så genomtänkt.

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemknappen använder jag oftare än hörlursutgången så din idé är inte så genomtänkt.

Men fatta!

 

Tanken är alltså att man ska kunna välja om man vill, eller inte vill, att skärmen ska vändas upp och ner när man pluggar in ett par hörlurar.

 

Så fort du tar ut hörlurarna så återgår skärmen till normalläget. (Eller så händer ingenting, om du valt att skärmen inte ska vändas.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men fatta!

 

Tanken är alltså att man ska kunna välja om man vill, eller inte vill, att skärmen ska vändas upp och ner när man pluggar in ett par hörlurar.

 

Så fort du tar ut hörlurarna så återgår skärmen till normalläget. (Eller så händer ingenting, om du valt att skärmen inte ska vändas.)

Förstår vad du menar men tror ändå inte behovet är speciellt stort. Telefonen blir ju då så mycket krångligare att använda med lurarna in kopplade. Så även om det skulle bli ett val så gissar jag på att det inte är speciellt många som skulle göra valet att ha en roterande skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår vad du menar men tror ändå inte behovet är speciellt stort. Telefonen blir ju då så mycket krångligare att använda med lurarna in kopplade. Så även om det skulle bli ett val så gissar jag på att det inte är speciellt många som skulle göra valet att ha en roterande skärm.

Det är en vanesak. Så jäkla mycket svårare att trycka högst upp på telefonen är det inte.

 

Man slipper att sladden hänger i vägen, vilket jag tycker vore kanon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter sladden hänga på baksidan och det funkar rätt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en vanesak. Så jäkla mycket svårare att trycka högst upp på telefonen är det inte.

 

Man slipper att sladden hänger i vägen, vilket jag tycker vore kanon.

 

Men om det är en vanesak att ha hemknappen uppe hur kan det inte bli en vanesak att ha hörlursuttaget nere?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om det är en vanesak att ha hemknappen uppe hur kan det inte bli en vanesak att ha hörlursuttaget nere?

Visst kan det vara en vanesak att ha en sladd hängande i vägen. Jag tyckte bara att det vore trevligt att få slippa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan det vara en vanesak att ha en sladd hängande i vägen. Jag tyckte bara att det vore trevligt att få slippa det.

 

För mig personligen är den mer i vägen när den antingen hänger bakom eller framför skärmen när kontakten sitter uppe.

Sen att både lightningbolt och hörlursuttaget sitter i samma ända av telefon gör det smidigare när man har båda i och telefonen ligger på bordet.

 

Så nej din idé var inte smart :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig personligen är den mer i vägen när den antingen hänger bakom eller framför skärmen när kontakten sitter uppe.

Sen att både lightningbolt och hörlursuttaget sitter i samma ända av telefon gör det smidigare när man har båda i och telefonen ligger på bordet.

 

Så nej din idé var inte smart :)

Men va fan... missförstår du mig med flit? :totaltgalen:

 

Jag pratar om att jag, som iphone 4s-ägare, också ska kunna få ha hörlursuttaget på "undersidan".

 

Undra vem som inte är smart. :behave:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men va fan... missförstår du mig med flit? :totaltgalen:

 

Jag pratar om att jag, som iphone 4s-ägare, också ska kunna få ha hörlursuttaget på "undersidan".

 

Undra vem som inte är smart. :behave:

 

 

Det hamnar inte på undersidan tekniskt sett utan du kommer alla fall att ha dockningskontakten på motsatt sida mot hörlursuttaget som är fördelen som på IP5 ha på samma sida.

 

Nu lämnar jag denna tråd för jag har uttryckt min åsikt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hamnar inte på undersidan tekniskt sett...

Ja, därför skrev jag "undersidan" inom citattecken. (Suck, jag trodde faktiskt att du larvade dig, men...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra idé, ’Pucko’! En enkel men mkt användbar funktion, dvs för de som har användning för den. Jag skulle definitivt gilla den. Idiotenkel, i ordets positiva betydelse, som ju många riktigt bra idéer brukar vara. Idiotenkel(2) även därför att den inte stör dem som inte vill använda den.

 

Men innan man tror att man uppskattar den, måste man kanske först begripa vad hela idén går ut på, vilket kan ju vara svårt för de riktigt komplexa människohjärnorna. För det verkar som det mest "normala" är att folk mobiliserar hela sitt, annars inte så oansenliga, intellektuella arsenal för att skjuta skarpt mot de "brister" som idén inte har. Beteendemönstret är väl känt, enkelt att analysera och förstå, men inte värt att ödsla några ord på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra idé som frivillig inställningsmöjlighet. Bry dig inte om kritiken, den saknar empati, den är av den självcentrerade typen "jag har inget problem med detta så då löser det inget".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Jag är inte med,

Hur är sladden i vägen ?

 

Hur som helst, inte kopplat till ämnet med lurar, men tycker faktiskt att apple ska släppa ios så att det blir som på padden d.v.s. det spelar ingen roll hur du vänder på den, skärmen alltid rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig personligen är den mer i vägen när den antingen hänger bakom eller framför skärmen när kontakten sitter uppe.

Sen att både lightningbolt och hörlursuttaget sitter i samma ända av telefon gör det smidigare när man har båda i och telefonen ligger på bordet.

 

Så nej din idé var inte smart :)

 

+1!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...