Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 5 "Ingen service" Tre?


Byggarebob

Rekommendera Poster

Köpte tre stycken iPhone 5 64 GB och två av dom fungerar perfekt medan den tredje, självklart den jag gav till min pappa strular.

 

Han får "Ingen service" lite då och då.

 

Pratade med Tre och tydligen är det ett känt problem och man väntar på mjukvaru uppdatering från Apple.

 

Vet någon lite mer om vad det är som strular och varför det inte har drabbat alla (borde det ju göra om det är samma hårdvara och

det är mjukvaran som strular) och likaså borde det ju drabba någon annan operatör i världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte tre stycken iPhone 5 64 GB och två av dom fungerar perfekt medan den tredje, självklart den jag gav till min pappa strular.

 

Han får "Ingen service" lite då och då.

 

Pratade med Tre och tydligen är det ett känt problem och man väntar på mjukvaru uppdatering från Apple.

 

Vet någon lite mer om vad det är som strular och varför det inte har drabbat alla (borde det ju göra om det är samma hårdvara och

det är mjukvaran som strular) och likaså borde det ju drabba någon annan operatör i världen.

 

Hade ett liknande problem med iPhone 4S när den kom.

Lösningen var att ta bort sim-låset, dvs köra utan pinkod.

 

// H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Ville bara tipsa om min tråd i ämnet om den nu är till hjälp för någon. Vi verkar vara ganska många som har problem med just Tre. Men du har inget problem med de andra två telefonerna då?

Här kommer tråden: https://forum.macworld.se/topic/152713-ingen-service-paa-nya-iphone-5/

 

Såg inte denna tråd bland myllret...

 

Nej, jag har inte detta problem med min eller min frus iPhone 5 utan bara min pappas. Jag har ändå rest runt lite med min telefon och var i London i början på oktober och

det muppade sig inte mer än vanligt när man är i utlandet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...