Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iTunes 10.7 problem med hemmadelning


Jonked

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har ett problem som jag inte blir riktigt klok på, och givetvis hoppas jag att någon här kan ge mig lite tipps och förslag på en lösning! :)

 

Det är så att jag har en iMAC och en MBP som jag slagit igång "Hemmadelning" på, med samma appleid, nu är det så att enligt alla instruktioner som finns ska det på vänster sidan i iTunes dyka upp en avdelning "delat", men det gör det inte alls på vare sig min iMAC eller min MBP!

Jag har kollat runt överallt nu och kan inte bli klok på vad det är som är fel, jag har provat att stänga av och slå igång hemmadelningen flera gånger utan att få det att fungera!

Jag har OSX 10.8.2 och iTunes 10.7.

Båda datorerna finns på samma hemmanätverk.

 

Jag har alltså flera gånger försök att köra de guider som finns för att aktivera hemmadelningen, och alla säger det ska visas en del till vänster i iTunes som heter "delat", och den dyker faktiskt upp UNDER TIDEN jag kör stegen för att aktivera hemmadelningen, men försvinner så fort jag klickat på "klart" och avslutar det hela.

 

Vore mycket tacksam för alla förslag på vad jag kan göra för att få detta att fungera!

 

Tack för all hjälp på förhand!

 

ePreferences§1234567890-=BackspaceTabqwertyuiop[]Returncapslockasdfghjkl;'\shift`zxcvbnm,./shiftEnglishDeutschEspañolFrançaisItalianoPortuguêsРусскийalt altPreferences

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du slagit på hemmadelning i en av enheterna eller försöker du slå på det för båda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du slagit på hemmadelning i en av enheterna eller försöker du slå på det för båda?

 

Hemmadelning är på i båda datorerna.

 

Preferences§1234567890-=BackspaceTabqwertyuiop[]Returncapslockasdfghjkl;'\shift`zxcvbnm,./shiftEnglishDeutschEspañolFrançaisItalianoPortuguêsРусскийalt altPreferences

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...