Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kort fråga om stulen iPad


Ollie Williams

Rekommendera Poster

Ollie Williams

Hej,

 

Min mor fick sin iPad (Wifi ej 3G) stulen. Ingen "Find my iPhone" aktiverad, så den är borta det är bara att acceptera.

 

Jag har hjälpt henne att byta lösenord på sitt Apple ID och skickade ett sms till hennes telefon med det nya. Då ringer hon och hävdar att alla sms även går till hennes iPad. Det var ett vanligt sms till hennes mobiltelefonnummer, inget iMessage.

 

Kan det stämma att hennes sms även hamnar på hennes iPad?

 

 

Mvh

 

//KJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är inställt att det ska göra det så ja. Hade hon inte kodlås på sin ipad? Vansinne att inte ha det aktiverat. Då är man totalt oskyddad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Ja. Vansinne.

 

Om jag får ställa en följdfråga, hur går det till att få sina SMS (ej iMessage) från sin iPhone till iPad (utan 3G)?

 

Hon har inte någon iCloud eller iMessage funktion aktiverad i telefonen. Hon är bergsäker på att hon haft sina sms i iPaden men jag begriper inte hur hon fått det, och hon själv vet knappt hur två hål i väggen fungerar så där är det inte lönt att fråga...

 

//KJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man verkligen koppla in sin iPad utan 3G mot sin telefons telenr?

 

Jag har inte lyckats att få iMessage skickade till mitt nr att hamna på min iPad iaf... så skickas sms/iMessage till hennes telenr borde de inte hamna på iPaden... eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha det är en utan 3G. Då vet jag inte hur det fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undersök hennes iPad, det är mitt tips. Kan ju vara så att iCloud / iMessage är inställt ändå...

Enda sättet utan iCloud - ja, det är ju via iTunes då om man hämtar upp en säkerhetskopia från iPhone till iPad, vet inte om det är möjligt ens för jag har aldrig provat men det är det enda jag kan komma på utan iCloud...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

iPaden kan jag inte undersöka eftersom den är stulen. Jag ser bara ingen möjlighet till att de sms (ej iMessage utan vanliga sms) hon får till hennes iPhone skulle hamna på hennes iPad per automatik. Och chansen känns ju inte direkt större om iCloud inte är aktiverat på hennes iPhone.

 

Men om det skulle vara så att sms'en hamnar på hennes iPad, hur får jag dem att sluta komma till hennes iPad?

 

 

//KJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att din mor har fel, SMS skickas normalt mellan telefonnummer, vill man skicka till mail så kostar det tex http://www.smssubmit.se/sv/overview.html. Så finns inget 3g i paddan finns inga SMS (inte på fruns wi-fi paddan iaf). Om man nu vill skicka ett SMS till din mor stulna padda hur gör man ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Min mor fick sin iPad (Wifi ej 3G) stulen. Ingen "Find my iPhone" aktiverad, så den är borta det är bara att acceptera.

 

Jag har hjälpt henne att byta lösenord på sitt Apple ID och skickade ett sms till hennes telefon med det nya. Då ringer hon och hävdar att alla sms även går till hennes iPad. Det var ett vanligt sms till hennes mobiltelefonnummer, inget iMessage.

 

Kan det stämma att hennes sms även hamnar på hennes iPad?

 

 

Mvh

 

//KJ

 

Gäller att skilja på SMS och iMessage. SMS visas med grön bakgrund och iMessage med blå bakgrund.

Ja, iPaden kan med senaste iOS6 ta emot iMessage på telefonnumret i iPhonen, alla synkas. Men om du säger att du skickade ett SMS (grön bakgrund) så kan det inte pushas till iPaden.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Tackar för alla svar!

 

Om ingen på detta forum känner till ett sätt att få vanliga sms till en iPad så beror det nog på att det inte går. Frågan besvarad :)

 

//KJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara ett klarläggandet eller kanske en fråga..Imessage funkar väl inte mellan vilken telefon som helst och paddan ? Det måste väl vara en telefon som stöder imessage=iphone ? SMS kan skickas mellan vilka telefoner som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara ett klarläggandet eller kanske en fråga..Imessage funkar väl inte mellan vilken telefon som helst och paddan ? Det måste väl vara en telefon som stöder imessage=iphone ? SMS kan skickas mellan vilka telefoner som helst.

 

Ja, rätt uppfattat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...