Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur signera program för 10.8+?


s-o

Rekommendera Poster

Jag håller på och micklar med ett Applescript/program som ska samla in lite info om datorn, rapportera in det till en server, och uppdatera den informationen vid behov. Det körs som en daemon som kickas igång var femte minut via en .plist i /Library/LaunchAgents, och själva koden funkar bra.

 

Däremot krånglar det att installera och köra programmet via ARD under 10.8, eftersom Gatekeeper har synpunkter på att jag inte är registrerad utvecklare och att min kod inte är signerad. Finns det något alternativt sätt att signa koden så att systemet låter mig installera det här, eller måste jag bli applevälsignad utvecklare för att få det här att fungera?

 

/s-o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du i Systeminställningar - Säkerhet ställer in "Alla program" fungerar det inte då heller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du i Systeminställningar - Säkerhet ställer in "Alla program" fungerar det inte då heller?

 

Jo, det fungerar, men dels blir det ett par extra handgrepp för den admin som ska installera programmet – speciellt om han ska stänga av den möjligheten igen efter installationen – och dels är jag paranoid nog för att misstänka att en kommande version av OSX kan ha begränsat den möjligheten. Alltså är det lika bra att göra det hela på rätt sätt från början.

 

Kan jag dessutom göra det här på rätt sätt utan att det kostar pengar (dvs kräver att jag reggar mig som utvecklare) så skulle det vara ännu bättre :)

 

/s-o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...