Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Blinkande mapp med ett frågetecken


nirran

Rekommendera Poster

Hej alla! Har ett litet problem här, tror att det uppstod sedan jag uppdaterade mitt os x, har inte startat om datorn på ett tag men skulle kolla lite snabbt på den tidigare idag och då var den helt svart, höll inne power-knappen för att starta om och det är då problemet började.. Helt vitt till en början, får inte upp apple loggan ens, sedan låter den lite konstigt, tror det är hårddisken som klickar lite. När jag startar upp genom att hålla in alt kommer jag till "internet reperation" efter ett tag, och där kan jag då ansluta till trådlöst och kommer sedan vidare till "mac os x verktygprogram" där jag kan välja att återskapa från time machine kopia etc.. Har dock inte lust med det då de kopian är väldigt gammal och kommer sakna en hel den från det jag har på hårddisken just nu.

När jag går in på skivverktyg hittar jag inget där det går att reparera och verkar inte hitta min partion för bootcamp ens :(

 

Är lite desperat nu så om någon kan hjälpa så uppskattas det väldigt mycket!

Har den senaste macbook pro 13", mountain lion. Testat att resetta SMC men samma problem kvarstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen har din hårddisk havererat.

 

Håll ner alt-tangenten om du har Moutain Lion installerat, och starta Skivverktyg på din Återställningspartition och se om du sewr hårddisken där.

Om inte, är den kaputt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startade upp där nu och ser min hårddisk med partionerna men går inte att reparera/kontrollera skivan står "En del information fanns inte tillgänglig vid en intern sökning". Men hittar hårddisken där nu iallafall så den finns ju! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får du installera om Moutain Lion.

Kör bara installationen rakt av, ovanpå den gamla, så bibehåller du alla dina övriga programnfiler, bara systemet blir nytt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okey, fanns bara att välja på lion där då det var lion när jag köpte systemet men bara att uppdatera över lion sen antar jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag skulle installera om lion så skulle jag välja hdd/partion att installera om på men var helt tomt i rutan som att ingen hdd var i alls.. Så verkar vara något problem med hdd ändå? :/..

Något sånt här som kan gå på garantin eller så, tänkte att jag har ju inte haft den allt för länge ändå..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...