Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Compositions mapp under bibliotek

mrEmilK

Recommended Posts

Jag har sökt runt på nätet ett bra tag efter ett svar men har inte hittat någon lösning. Jag försöker nämligen installera ett simpelt Quartz-filter till Pixelmator. Denna ska bara dras till Library > Compositions. Problemet är att jag ingenstans kan hitta denna mapp. Under Bibliotek syns ingen sådan mapp men när jag försöker lägga till en så säger systemet att det redan finns en mapp som är döpt "Compositions" och jag därför inte kan lägga till en ny.

Har jag missat något uppenbart eller vad kan problemet vara?

Det finns minst tre mappar som heter Library:

Direkt på disken, under (vanligtvis) "Macintosh HD".

I mappen System.

I din användamapp.

Är du i rätt "Library"-mapp?

Det finns osynliga mappar i systemet. Du kan komma dit med "Gå till mapp..." i Finders "Gå"-meny.

Under förutsättning att rätt mapp är den första jag nämner ovan så skriver du /Library/Compositions och klickar på "Gå".

Det kan vara så enkelt att du sitter på ett svenskt system och då heter mappen "Kompositioner" (internt i systemet heter den "compositions" men det är "kompositioner" som är namnet du ser...).

Det finns tre mappar som heter "kompositioner" i systemet, eftersom det finns tre biblioteks-mappar.

I System - bibliotek - kompositioner, så finns det många filter. Det kanske är den mappen som du ska lägga i? Eller är det bibliotek - kompositioner? Alltså den direkt på hårddisken? Eller i användarkontot som är osynlig (du ser den om du trycker nere Alt-tangenten när du tittar på "Gå" i Finder-menyn).

Borde ju finnas närmare instruktioner någonstans om exakt vilken kompositioner-mapp det handlar om... :)

Om appen är sandboxad, så kan filerna ligga i /Library/Containers/<bundle_id>/.....

Det kan vara så enkelt att du sitter på ett svenskt system och då heter mappen "Kompositioner" (internt i systemet heter den "compositions" men det är "kompositioner" som är namnet du ser...).

Det finns tre mappar som heter "kompositioner" i systemet, eftersom det finns tre biblioteks-mappar.

I System - bibliotek - kompositioner, så finns det många filter. Det kanske är den mappen som du ska lägga i? Eller är det bibliotek - kompositioner? Alltså den direkt på hårddisken? Eller i användarkontot som är osynlig (du ser den om du trycker nere Alt-tangenten när du tittar på "Gå" i Finder-menyn).

Borde ju finnas närmare instruktioner någonstans om exakt vilken kompositioner-mapp det handlar om... :)

Du hade rätt! Att jag inte ens tänkte på att mappen kunde vara på svenska.. utskallning.gif

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...