Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macworld.idg.se lite segt idag


mikaellq

Rekommendera Poster

Något knas är det med sajten som inte laddar helt utan man får vänta och vänta...

En ledtråd till vad som kan vara fel kan vara att sidorna åtminstone far upp delvis efter jag ändrat

net.inet.tcp.delayed_ack: 3

till

net.inet.tcp.delayed_ack: 0

 

Den behöver då inte vänta på något mer från servern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har då och då problem med MacWord med Safari, endast rubriker kommer upp och kommer inte vidare.

Men går jag över till FF fungerar sidorna som de ska.

 

Hjälper det med ditt knep?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har då och då problem med MacWord med Safari, endast rubriker kommer upp och kommer inte vidare.

Men går jag över till FF fungerar sidorna som de ska.

 

Hjälper det med ditt knep?

Nej det inte nu längre men de jobbar på problemet nu i alla fall.

 

Teknikstrul

Vi har lite teknikstrull på sajten, särskilt med Safari men det kan även drabba andra webbläsare. Vi jobbar för fullt på det, och ber om ursäkt för problemen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu löst problemet.

Det är som så ofta problem med kakorna, tror jag, varför det fungerade ypperligt att "Ta bort alla webbplatsdata" i Safaris inställningar under "Integritetsskydd.

Det kan räcka med att söka efter macworld i listan där och bara ta bort dessa.

 

post-5952-065278300 1350985865_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tycks vara data från idg som spökar fast det hjälper bara en kort stund att ta bort data därifrån.

 

post-5952-028228500 1350987577_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Det tycks vara data från idg som spökar fast det hjälper bara en kort stund att ta bort data därifrån.

 

post-5952-028228500 1350987577_thumb.png

 

Problemet är oerhört mystiskt. Vi har egentligen inte gjort några förändringar av sajterna på sistone men det verkar ha uppstått ändå.

 

Vi har också märkt att det verkar funka en stund efter att man återställer Safari men det håller inte i sig särskilt länge. Jag skickar ner tipset om cookies till utvecklarna så får de kolla på om det kan vara en ledtråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löst nu? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Löst nu? :fundersam:

 

Nope, funkar inte för mig. Eftersom att det är livebevakning ikväll så har vi valt att inte göra några heroiska insatser. Utvecklarna kollar vidare på det men de ska inte försöka lägga ut några fixar i skarpa miljön i alla fall tills livebevakningen är klar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Nu tror vi att vi har fått bukt med problemet, som verkar ha berott på ett fel i lastbalanseraren. Ett fel av typen "det här kan verkligen inte påverka sajterna på det sättet", men så gör det det ändå :) .

 

Jag hoppas det fungerar nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tror vi att vi har fått bukt med problemet, som verkar ha berott på ett fel i lastbalanserarna...

 

Jaha.... så de kan krångla också....blink.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Jaha.... så de kan krångla också....blink.gif

 

Allt kan krångla...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt kan krångla...

Såg en bildekal i USA för ett antal år sedan:

Murphy was an optimist

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt kan krångla...

 

Je bare sköjja till de lite...borstatanderna.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg en bildekal i USA för ett antal år sedan:

Murphy was an optimist

 

Murphy drog väl den logiska slutsatsen att finns det variabler kommer dessa att användas förr eller senare så reducera antalet variabler så reduceras också antalet möjliga felslut. Nåt åt det hållet..... Sen har grabbstackarn fått orättvist skäll att han står för allt som går fel....cry.gifutskallning.gifNä.. lyft fram Myrhy i ljuset!!pusspadig.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...