Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Får fel när jag försöker uppdatera OS X från mitt USB


mackie

Rekommendera Poster

Jag har två macar en nyare Macbook Pro som jag köpt Mountain Lion till från Mac App store och installerat men innan dess lade jag över systemet på ett usb-minne för att kunna uppdatera min lite äldre Macbook som bara har 10.5.8 installerat.

När jag körde min usb-sticka som startskiva och vill köra arkivera och installera så kan jag inte trycka på installera på datorns HD utan får meddelande att "den här disken kan går inte att uppdatera". Någon som har någon klok tanke på vad som kan vara fel? Eller måste man köra en clean installation om man sitter på ett så gammalt system som 10.5.8? Vill ju helst slippa det.

 

Min Macbook är den som har ett unibody-skal och har Intel core 2 duo-processor.

 

Marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok har läst mig till att man måste ha Snow Leopard installerat för att kunna uppdatera sig så det är väl till att skaffa den på något sätt då för att kunna uppdatera sig till ML sen.

Eller är det smidigare att göra en ren ominstallation och sen hämta hem allt från Time Machine?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det senaste alternativet är helt klart vettigast. Strunta i Snow Leopard.

Gör ren nyinstallation av Mountain Lion, som på slutet frågar om hämtning/importering av andra/tidigare användare/Macar. Följ bara instruktionerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...