Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Aktivera Trim i Mountain Lion för SSD?


Night Slasher

Rekommendera Poster

Night Slasher

Vet att det finns en app som heter Trim Enabler men vill inte använda den för jag har läst att den skriver in en äldre version i registret.

 

Har läst runt och det verkar som att nedanstående ska skrivas in i Terminalen när det gäller Mountain Lion 10.8.2. Kan någon bekräfta detta?

 


sudo cp /System/Library/Extensions/IOAHCIFamily.kext/Contents/PlugIns/IOAHCIBlockStorage.kext/Contents/MacOS/IOAHCIBlockStorage /System/Library/Extensions/IOAHCIFamily.kext/Contents/PlugIns/IOAHCIBlockStorage.kext/Contents/MacOS/IOAHCIBlockStorage.original

sudo perl -pi -e 's|(\x52\x6F\x74\x61\x74\x69\x6F\x6E\x61\x6C\x00{1,20})[^\x00]{9}(\x00{1,20}\x4D)|$1\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00$2|sg' /System/Library/Extensions/IOAHCIFamily.kext/Contents/PlugIns/IOAHCIBlockStorage.kext/Contents/MacOS/IOAHCIBlockStorage

sudo touch /System/Library/Extensions/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trim Enabler byter inte ut hela kexten längre, utan patchar där det behövs.

 

Det är enklare och säkrare att använda Trim Enabler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har en nyare SSD med egen garbage collection, så är det är det inte säkert att du får någon förbättrad prestanda. Jag aktiverade TRIM på min Intel 320 efter ett halvår utan och benchmarktesterna visade samma som innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...