Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur sparar man inlägg i MacWorld Forum?


Lennart_C

Rekommendera Poster

Jag prenumerar på MacWorlds nyhetsbrev och kollar alltid igenom dessa för att ev hitta artiklar som intresserar mig och som jag vill spara. Likaså finns det inlägg i MW Forum som jag vill spara undan och ha till hands när problem dyker upp och som jag då kan återvända till. Jag har tyvärr inte hittat något bra sått att bygga upp "mitt bibliotek" på. Det känns lite gammaldags och förlegat att skriva ut allt för att sätta in i "Mac"-pärmen. Vissa artiklar är ganska omfattande. Antar att det går att göra på datamässigt sätt. Har ni några tips att komma med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta skärmdump

 

post-113-008871700 1350678969_thumb.jpg

Alternativt lägga bokmärken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lägger intressanta inlägg i detta forum under bevakning. Då har jag dom i listan under Bevakat Innehåll här på sidan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spara som bokmärken i en speciell bokmärkesmapp är väl det enklaste. Förvisso spar du hela tråden, men det kan ju också vara meningen.

 

edit: man kan också dra länken från adressfältet till en mapp på datorn. Ta tag i symbolen till vänster om själva länken och dra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... artiklar som intresserar mig och som jag vill spara. ...

När jag sparar en bra artikel el guide jag hittat eller letat upp brukar jhag spara dem som webarkiv (⌘S) + att jag drar ner länken in i mappen där jag sparade webarkivet, så man kan gå dit igen om man vill/behöver. Så får man ha någon bra mapp + en massa undermappar för alla sina sparade guider/artiklar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för bra förslag.

- kiplon: var hittar jag " Bevakat innehåll"?

 

- iEricF: hur ser jag mappen för webarkivet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- iEricF: hur ser jag mappen för webarkivet?

Nej det bli ingen mapp av webarkiv. Utan det är en fil. En sida du sparar som webarkiv. Sidan i sin helhet som OffLine-version s a s. Får filändelsen ".webarchive".

 

Om du gör en mapp, t ex: "Bragrejjer" där du kan spara dina sidor. Och sen går till en sida bara - klickar på spara och välj som webarkiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...