Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Dlink Dir-655 till Airport express +switch

Northstar

Recommended Posts

Sliter mitt hår för att få till Airport express att fungerar som en nätverksbrygga!

Hoppas på att någon kan hjälpa mig. Eller dementera att det fungerar!

Har nämligen försökt hitta svaret på nätet men få dubbla budskap.

Tanken är att jag ska utöka nätverket trådlöst till TV-bänken där jag har min Airport express. Till denna ska jag koppla en switch för att kunna koppla in allt övrigt.

Routern är en Dlink dir 655. Switchen en Dlink DGS-1005D.

Jag har ställt in airporten i bryggläge och den får kontakt med nätverket. Airplay funkar också via min iphone.

Det som inte fungerar är kopplingen mellan switchen och Airport!

Det konstiga är att nätverket fungerar i datorn som är inkopplad i switchen någon eller några minuter efter att man uppdaterat inställningarna i Airport-verktyg (via en annan win7 dator)

Alltså det fungerar ett tag sen bryts kopplingen mellan airport och switch.

Ska detta fungera eller vad gör jag för fel?

Hoppas ni kan hjälpa mig!

Är du säker att det är kopplingen switch->AE som bryts och inte AE->Router?

Ja, eller det är något jag har antagit eftersom jag får kontakt med den både via min pc och airport vertyget i Iphone. Via vertyget så ser man kopplingen mellan airport och internet.

Via datorn som står i tv bänken så ser man allt som är inkopplat till switchen men "efter" den bryts kopplingen efter ett tag.

Switchen kanske är kass?

Jag kan ha haft fel när jag trodde att expressen fortfarande hade kontakt med både internet och routern eftersom att iphonen visade att en grön symbol för det. När jag testade några kilometer hemifrån visar den ju också den gröna symbolen och så bra router har jag ju inte direkt...

Läste någonstans att Dlinken och expressen inte funkar ihop men även att det är tvärt om.

Vad är det som gäller? Varför fungerar det en stund?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...