Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bra och prisvärd Extern HDD


Pretorian

Rekommendera Poster

Jag skulle behöva få tips på en bra prisvärd extern HDD som passar till min Mac Mini från 2006. Det spelar kanske ingen roll att det är just en Mac Mini men jag skulle vilja veta om det är något märke som är bra eller något man ska undvika.

 

Kan tänka mig 500GB - 1000GB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla har väl måndagsexemplar... Jag köpte en Freecom 2 TB FireWire till min iMac och den är bra. Jag skulle undvika USB därför att den är långsammare och "stör" datorn då och då och fördröjer avstängning mm. FireWire är en krets som kom till för att man skulle slippa detta och få stabila snabba överföringar av bla film.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Perfekt... tackar. Är dock lite osäker på om min Mini från -06 har FW800 men vanlig FW har den väl?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Perfekt... tackar. Är dock lite osäker på om min Mini från -06 har FW800 men vanlig FW har den väl?

 

Nej, kom först 2009 på Mini, men det finns adapter 400<->800 så det är intet problem att köpa och använda dessa diskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det blev en Western Digital My Book Studio Edition med adapter. Känns väldigt fräsch.

 

Men en fråga är om man behöver göra något i min Mini för att den inte ska vakna lite då och då. Efter att jag skaffade hårddisken så vaknar min Mini ibland fast jag satt den i viloläge. Vet ni om detta kan ha att göra med den nya disken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl enkelt att testa: Koppla ur disken och se om det fortfarande händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl enkelt att testa: Koppla ur disken och se om det fortfarande händer.

 

Om det nu är så (eftersom det började när jag skaffade den nya disken) så undrar jag om jag kan stänga av det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju vara en tillfällighet. Det behöver ju inte vara disken. Faktum är att jag inte alls tror att det är disken.

 

Så därför måste du ta reda på VAD du ska stänga av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...