Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur säkerhetskopierar man sin iPhone?


garretblake

Rekommendera Poster

Jag skall försöka beskriva detta så vettigt jag bara kan!

 

En arbetskamrat bad mig att hjälpa henne att säkerhetskopiera eller föra över det hon har i sin iPhone 4S, så att hon inte förlorar sitt innehåll, förstås!

Detta skall in i hennes iPhone 5 som hon har införskaffat sig (Livet är orättvist)¨

 

Kruxet är att hon har en PC hemma :angry2: med itunes.

 

Hur skall jag göra!

 

Jag uppskattar allas svar. Kom och hjälp mig för sjutton gubbar!!!!!! :chock: :chock: :chock: :chock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan säkerhetskopiera via iCloud, så du slipper koppla telefonen till datorn. När personen i fråga sedan använder sin iPhone5 för första gången, kommer hon att bli tillfrågad om hon vill återskapa från tidigare iPhone.

 

Edit: Detta gör man på (på sin iPhone alltså) Inställningar > iCloud > Lagring, säkerhetskopiering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklast är att hon kopplar in sin telefon i sin iTunes hemma i PC:n och där väljer att säkerhetskopiera. Detta alternativ finns i iTunes. Itunes är samma på Mac som på PC.

När hon sedan kopplar in den nya telefonen i iTunes så väljer hon att hämta upp säkerhetskopian från den gamla, om det finns en säkerhetskopia i iTunes så kommer iTunes fråga henne om hon vill ladda in den när hon installerar sin nya telefon i iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...