MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Jump to content
pjr

NHL eller NBA till Apple TV?

Recommended Posts

Hej!

PÅ min ATV3 så ligger (numer Netflix) MLB.TV, Youtube mm standard. På denna sidan http://www.apple.com/appletv/whats-on/ anger Apple att det också skall funka med NHL och NBA tex. Man kan gå in på vardera organisations sida och skapa ett konto men hur får jag in "appen" i min ATV? Är det så tråkigt att det bara funkar i USA och går det isf att kringgå?

Tack på förhand!

Hej,

Sitter på jobbet nu så kan inte kolla exakt var det är men under inställningarna på ATV ändra land till USA så kommer "apparna" att finnas på din ATV.

• Upvote 1

Viasat (och Viaplay) har tyvärr rättigheterna till NHL i Norden. I övriga Europa finns NHL GameCenter både i Apple TV och på App Store.

Sant, dock vet jag inte hur det är med NBA som TS också frågade om...

Sedan om det är så att man var snabb att teckna sig på NHL Gamecenter förra säsongen (innan det var klart med Viasat) så kan man fortfarande se dom gamla matcherna via "appen" på ATV.

Jag anade att det var något sådant, tack för snabba svar!

Hej,

Sitter på jobbet nu så kan inte kolla exakt var det är men under inställningarna på ATV ändra land till USA så kommer "apparna" att finnas på din ATV.

Det står ju att Gamecenter inte fungerar i norden men detta fungerar alltså för dig? Inget annat speciellt du måste göra isf?

Det står ju att Gamecenter inte fungerar i norden men detta fungerar alltså för dig? Inget annat speciellt du måste göra isf?

Tyvärr så fungerar det inte denna säsongen (gick perfekt förra).

Så i år är det tyvärr viaplay som gäller om du nu inte kör med unblock-us eller liknande.