Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Netflix till ATV?


CLS

Rekommendera Poster

Netflix har släpps i Sverige och jag har några frågor. Kommer Apple att släppa en Netflix-app till ATV? Sänder Netflix i HD formatet? har det stöd för 5.1 ljud? Har kollat deras hemsida men hittar ingen teknisk information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bloggen är informativ. Där nämns allmänt surround sound och HD. Inte ATV specifikt:

http://nordicsblog.netflix.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du går in i din ATV så ser du kanske att du redan har ene Netflix app där.... Har jag iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du går in i din ATV så ser du kanske att du redan har ene Netflix app där.... Har jag iaf.

 

Har det redan kommit en uppdatering i ATV? Jag såg ingen Netflix-app igår kväll. Vad menar du med "den ena Netflix app" finns det fler appar av Netflix?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1350293959[/url]' post='1578714']

Har det redan kommit en uppdatering i ATV? Jag såg ingen Netflix-app igår kväll. Vad menar du med "den ena Netflix app" finns det fler appar av Netflix?

 

Skulle säkert vara "en" istället för "ene". Slanguttryck/dialektalt kanske, eller bara slippery fingers :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej vad jag menar var, kolla i din atv om du har en Netflix icon där,

Jag startade bara om min atv så fanns det där?

Vet inte om den fanns tidigare, men det tror jag inte..

 

Så jag håller på testa se Irene Huss just nu och fungerar bara bra!

 

 

 

Ja de ska stå "EN"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Netflix bara magiskt dök upp i PS3, direkt utan nerladdning (däremot var det en dummy-app som uppmanade till nerladdning av Netflix). Gissar att Apple TV har samma grej: du loggas in på iTunes-kontot. Regionskontrollen hos Apple ser att du kör svenskt konto. Netflix säger "nu tillåter vi att Sverige-regionen får tillgång till vår app!". Vips, appen blir synlig automatiskt. Typ "unhide". Den fanns antagligen där redan från start när du köpte ATV, dold ikon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej vad jag menar var, kolla i din atv om du har en Netflix icon där,

Jag startade bara om min atv så fanns det där?

Vet inte om den fanns tidigare, men det tror jag inte..

 

Så jag håller på testa se Irene Huss just nu och fungerar bara bra!

 

 

 

Ja de ska stå "EN"

 

Hur är bildkvalitén, är det HD format på alla filmer och TV-serier?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inte kollat än, började se en film som jag skrev och tycker kvallan på den är väldigt, dock så tror jag inte ens den var HD faktiskt.

Kollade in lite på andra filmer och dom flesta tror jag vad hd faktiskt...

 

Ska kolla vidare i natt när jag kommer hem från jobbet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla med Spotify-konto får en trail året ut!

 

netflix.com/spotify

 

Dock är jag osäker på hur de synkar det mellan Spotify/Netflix då jag aldrig fick någon förfrågan att logga in på Spotify..

Men testa gratis från till sista dec känns helt ok. Dessutom, 79:-/mån är verkligen helt ok enligt mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 2 st ATV-3 och tycker att det fungerar helt ok, en kopplad till en 2.1 och en till 5.1. Utbudet helt ok med tanke på vad det kostar jultomte.gif är tidig i år!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp det gör det. Du kan välja mellan svensk, dansk och norsk text.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Måste bara fråga er som vet, hur ställer jag in språk/textning i min ATV? På nätet får jag automatiskt text eller språk på sv men de flesta filmer är otextade på min ATV4. Är det in inställning direkt i ATV, jag har valt svenska som språk på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håll inne mittenknappen på fjärren till Atv.

Då kommer det upp en meny att välja text. Filmen måste startas först:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag tycker att AppleTV2 har sämre bildkvalitet + ljud än när jag kör via PS3, klart mycket bättre. Beror det på att ATV2 inte har HD stöd eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat Netflix under en gratis månad nu och kom fram till att det inte var något för mig, det var utbudet som jag inte var nöjd med. Avslutade kontot igår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...