Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ingen service på nya iphone 5


Stork

Rekommendera Poster

Hej

Nu har jag fått ett nytt problem att bita i. Varje gång som jag går in i en zon utan mobiltäckning med min iphone 5 så återkopplar telefonen inte när jag sedan kommer ut ur zonen. Då måste jag försätta telefonen i flygplansläge för att den ska söka upp nätet igen.

 

Jag har prövat ett par enkla knep som att återställa nätverksinställningarna och kryssat i att den automatiskt ska koppla upp sig mot operatörer (inställningar, val av nätverk, auto)

 

Jag har ett abonnemang från Tre. Vad ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis samma problem.

Fick tipset av en vän att stänga av pin koden och att det funkade för honom.

Jag har precis stängt av den, så det visar sig under dagen om det blir någon skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä just det ja. Det har jag inte. Men det är också sista utvägen eftersom jag skulle förlora alla sms-då. Och det vill jag helst inte. Ska börja undersöka om det går att backupa dem något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni alla 3 som Operatör ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Backup gör man i iCloud eller i iTunes..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma problem i helgen. Fick boota om telefonen för att få tillbaka nätet.

 

Har dock samma problem med min 3GS och min Ipad så det är IOS 6 som buggar. Hoppas det är fixat i nästa release.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Halebop och har inte än upplevt detta problem utan det jag upplevt är att EDGE har bättre hastighet med iOS6 än med iOS5.

Mitt föräldrarhem ligger så avsides att 3G är omöjligt att få men nu går det att surfa med acceptabel hastighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tror ni att det räcker med att formatera telefonen och sen lägga in icloud-kopian? Är inte risken då att man laddar ner buggen igen, om det nu beror på det? Jag la ju in icloud-kopian i samband med att jag tog min nya iphone i bruk. Jag trodde i så fall att tipset var att återställa telefonen som en ny iphone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem, och kör åxå med 3!

 

verkar som det bara är 3 som har problem med ingen service i iphone 5? :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tror ni att det räcker med att formatera telefonen och sen lägga in icloud-kopian? Är inte risken då att man laddar ner buggen igen, om det nu beror på det? Jag la ju in icloud-kopian i samband med att jag tog min nya iphone i bruk. Jag trodde i så fall att tipset var att återställa telefonen som en ny iphone.

 

Nej det hjälper inte. Problemet sitter i IOS 6.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan bara bekräfta. iPhone 4 med Telenor. Har haft problem med "Ingen service" i ca en månad här hemma, inte ute eller på jobbet etc.

Jag har stängt av / startat om iPhonen o då har mottagningen kommit tillbaka.

 

Får hoppas att Apple släpper en buggfix snart. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

samma sak för mig ibland ... jag har också 3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Jag har fått min telefon utbyt p.g.a. detta, (telefonen är köpt direkt från applestore olåst) och problemet kvarstår.

Så problemet ligger inte i själva telefonen, det är ios eller kombinationen av ios samt vissa leverantörer.

Jag har i alla fall begärt in nytt simkort som jag fick igår nu har jag inte rört mig så mycket så det hadde fungerat ändå, men jag kan posta här om simbytet hjälpte eller inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också detta problem och jag har Telia,Jämfört med min arbetskamrat med samma operatör och telefon och han kan ha full 3G medans jag har edge,en reboot så får jag samma som honom. Och detta uppstår oftast i samband med man varit på ställen med dålig teckning.

Har även fått starta om den flertal gånger när man tappat mottagning helt så hittar den inte nätet igen.

Har även en massa andras problem som jag beskrivit i en annant tråd här,tex att jag inte kan komma åt appstore,itunes eller safari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de släpper en ny iPryl (iPad mini) snart så borde det väl samtidigt komma nytt iOS?

 

Det är inte alls säkert att det blir så. Nytt ITunes lär det bli iaf.

 

Dock så borde 6.0.1 eller vad de nu kommer kalla nästa version, vara på gång snart.

En del småbuggar i IOS 6 som behöver fixas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Nytt SIM hjälper inte, byta telefon hjälper inte...

Får väl byta leverantör (3)

Själva säger dem att det kommer nog lösas med ios uppdatering, så dem menar att apple ska lösa deras problem...

de andra leverantörer har inte problemet, så det ligger hos 3 vill jag påstå!

Ring till 3 och klaga, ni som köpt 5an från 3, kräv att inte betala för era abonemang eller att ni betalar halva priset tills problemet är löst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet ligger troligen i chipset:et som andvänds, dvs Qualcomms grejer, eftersom det är det som först ansluter till nätet. Sen använder applicationen (IOS) den aslutningen.

 

Så men lite tur räcker det med en program updatering av chipset (som i såfall Apple/Qualcomm måste släppa). det man kan prova är att slå av LTE om det är aktiverat, då behöver den inte söka på alla olika teknologier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nytt SIM hjälper inte, byta telefon hjälper inte...

Får väl byta leverantör (3)

Själva säger dem att det kommer nog lösas med ios uppdatering, så dem menar att apple ska lösa deras problem...

de andra leverantörer har inte problemet, så det ligger hos 3 vill jag påstå!

Ring till 3 och klaga, ni som köpt 5an från 3, kräv att inte betala för era abonemang eller att ni betalar halva priset tills problemet är löst.

 

Har bara stött på problemet en enda gång så det är inget problem för min del.

Sen jag stängde av SIM-koden så har det inte dykt upp igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet ligger troligen i chipset:et som andvänds, dvs Qualcomms grejer, eftersom det är det som först ansluter till nätet. Sen använder applicationen (IOS) den aslutningen.

 

Så men lite tur räcker det med en program updatering av chipset (som i såfall Apple/Qualcomm måste släppa). det man kan prova är att slå av LTE om det är aktiverat, då behöver den inte söka på alla olika teknologier.

 

Tre har ingen LTE på sina telefonabb än så det går varken att slå på eller av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Har bara stött på problemet en enda gång så det är inget problem för min del.

Sen jag stängde av SIM-koden så har det inte dykt upp igen.

 

Det är rent generellt inte nåt problem för mig heller, jag har ett ställe där jag vet att jag tappar täckning och den kommer ej tilbaka om jag inte söker nät flygplansläge osv altså jag måste få telefonen till och söka nät på nytt.

 

I förra veckan var jag i stockholm och hela vägen dit gick bra hela dagen och sedan hem igen.

 

Problemet märker de som har dåligt med täckning, min pappa skulle aldrig kunna ha det så här, då täckningen 3 har kommer och går i hans lägenhet.

 

Tycker dock att det är fel av tre att säga att det ligger på apple, och det gör det säkert till en stor del, men det är ju tröts allt bara 3 som har problem ?

 

Minns ni jag tror att det var i samband med hoppet till ios4 som telia hadde problem med 3g uppkoppling ? man skyllde inte på apple utan såg till att deras teknink fungerade med apple, de sa inte ifrån sitt ansvar att leverera en tjänst utan såg till att fixa det.

 

Tycker bara att 3 hanterar detta på fel sätt

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1350977182[/url]' post='1580718']

Tre har ingen LTE på sina telefonabb än så det går varken att slå på eller av.

 

Tror det inte spelar någon roll. Mobilen har support för LTE den kommer att scana dom banden, lika väl som den scanar wcdma eller gsm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...