Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hur ser jag vilket batteri som passar till min Macbook 2007?

Pretorian

Recommended Posts

Jag upptäckte att man numera måste ha strömsladden i för att min Macbbok från 2007 ska fungera. Tar jag ut den så stängs datorn av. Det står att batteriet inte laddar uppe till höger.

Är detta helt normalt på en så gammal Macbook?

Hur vet jag vilket batteri jag ska ha till den och vad kostar det?

Jag upptäckte att man numera måste ha strömsladden i för att min Macbbok från 2007 ska fungera. Tar jag ut den så stängs datorn av. Det står att batteriet inte laddar uppe till höger.

Är detta helt normalt på en så gammal Macbook?

Hur vet jag vilket batteri jag ska ha till den och vad kostar det?

Modellbeteckningen står på undersidan av batteriet

Oj, vilken skillnad i pris. Ni som har erfarenhet, fungerar det att INTE köpa ett Apple-batteri?

kan rekommendera nyttbatteri.se, billiga bra batterier där det också framgår tydligt till vilka modeller de passar till.

Batterikungen har rekommenderats här förr. Har också läst några trådar där batterier fått reklamerats, vet inte från vilken leverantör men det var "piratbatteri". Men det byttes utan knussel mer än en gång, tror sen att det visade sig att felet inte berodde på batteriet utan passformen berodde på att höljet i datorn hade böjt sig och med lite milt våld så passade batteriet bra till sist och styrplattan fungerade igen.

Så med det priset hade jag definitivt provat eftermarknadsbatteri. Blir nog snart dags att beställa ett till min MBP från 2008 där jag är inne på mitt tredje batteri (från Apple) som är på väg att ge upp. Ger status "kontrollera batteriet" och datorn har mer än en gång bara dött vid batteridrift utan att först spara ner till disk. Har även dött under transport en gång, när datorn startades så var det 70% kvar på batteriet.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...