Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spotify bug på iPhone 5... :/


Superpig96

Rekommendera Poster

Hejsan!

När jag spelar upp någon låt på spotify och sedan går till hemskärmen och stänger ned spotify så fortsätter musiken att spelas upp... :/

Ska inte musiken stoppas när jag stänger ner applikationen? Är det någon mer förutom jag som har drabbats utav detta? Och finns det i så fall någon som vet hur jag ska lösa problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

När jag spelar upp någon låt på spotify och sedan går till hemskärmen och stänger ned spotify så fortsätter musiken att spelas upp... :/

Ska inte musiken stoppas när jag stänger ner applikationen? Är det någon mer förutom jag som har drabbats utav detta? Och finns det i så fall någon som vet hur jag ska lösa problemet?

 

Spotify fortsätter köra om du går till hemskärmen. Man kallar det för multitasking. Detta så att du ska kunna lyssna på musik samtidigt som du gör något annat.

Antingen så pausar du låten innan du går ut eller så stänger du ner appen helt och hållet.

När du är vid hemskärmen, dubbelklicka på hemknappen, håll inne spotifysymbolen och klicka på krysset.

 

Edit: Eller gör du som jag skriver här ovan, och musiken fortsätter att spela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spotify fortsätter köra om du går till hemskärmen. Man kallar det för multitasking. Detta så att du ska kunna lyssna på musik samtidigt som du gör något annat.

Antingen så pausar du låten innan du går ut eller så stänger du ner appen helt och hållet.

När du är vid hemskärmen, dubbelklicka på hemknappen, håll inne spotifysymbolen och klicka på krysset.

 

Edit: Eller gör du som jag skriver här ovan, och musiken fortsätter att spela?

Förlåt, det är nog jag som har formulerat det helt fel :/ Jag menar att när jag kommit till hemskärmen, dubbelklickat på hemknappen och sedan stängt ner spotify appen helt så fortsätter musiken ändå att spelas upp... :/ Hoppas du förstår vad jag menar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt, det är nog jag som har formulerat det helt fel :/ Jag menar att när jag kommit till hemskärmen, dubbelklickat på hemknappen och sedan stängt ner spotify appen helt så fortsätter musiken ändå att spelas upp... :/ Hoppas du förstår vad jag menar....

 

Det låter skumt. Tror dock att något liknande hänt mig förut.

Testa att stänga av telefonen och starta om den sedan.

Det borde lösa problemet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter skumt. Tror dock att något liknande hänt mig förut.

Testa att stänga av telefonen och starta om den sedan.

Det borde lösa problemet :)

Har redan provat att gööra det men det gör tyvärr ingen skillnad :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet vad problemet beror på???? :( Får typ paniik...känns som att jag har förstört luren... :(

 

Det var väldigt konstigt.

Testat att ta bort appen och installera den igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat det också men problemet kvarstår... :(

 

Upplever du något liknande med andra appar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nää faktiskt inte :/ Det skumma med det här är att spotify har fungerat felfritt under dagen men ikväll när jag satte på min lur så upptäckte jag problemet :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beskriv exakt hur du gör när du stänger ner spotify.

Efter att jag har play:at en låt på spotify så trycker jag på Home knappen, när jag kommer till hemskärmen dubbelklickar jag på Home knappen så att multitasking grejen dyker och sedan så håller jag in spotify tills den röda markören dyker upp och klickar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men varför inte bara trycka på stopp i själva appen?

 

(eller dra ur lurarna, då pausar uppspelningen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att jag har play:at en låt på spotify så trycker jag på Home knappen, när jag kommer till hemskärmen dubbelklickar jag på Home knappen så att multitasking grejen dyker och sedan så håller jag in spotify tills den röda markören dyker upp och klickar.

 

Och då försvinner alltså Spotify från "multitaskinggrejen" samtidigt som musiken fortsätter spela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och då försvinner alltså Spotify från "multitaskinggrejen" samtidigt som musiken fortsätter spela?

Yees

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...