Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Referenshantering....ref works, write´n cite, papers..


urragurra

Rekommendera Poster

Jag skulle vilja ha lite hjälp med ett program för hantering av referenser i word 2011 på Mac. Jag har provat att använda write ´n cite 4 (wnc 4). När jag laddar hem filen och laddar in det på OS X 10.8.2 så hänger sig word hela tiden. Ref works och wnc har vi tillgång till utan kostnad. När nu inte det funkar så ser jag mig om efter nåt annat som skulle uppfylla mina förväntningar på ett referenshanteringsprogram. Är det någon som har erfarenhet av ref. hantering på mac och ihop med word...jag har sökt på forumet men det var gamla trådar. Jag har kollat på bla Papers och Mendeley...är det någon som har mera koll eller kunskaper?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BookEnds är bästa referensprogrammet till Mac, detta är professionell mjukvara. Fungerar ihop med de flesta av de seriösa ordbehandlarna till Mac - inklusive MS Word, Nisus Writer Pro och Pages.

 

https://itunes.apple.com/se/app/bookends/id418034250?mt=12

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BookEnds är bästa referensprogrammet till Mac, detta är professionell mjukvara. Fungerar ihop med de flesta av de seriösa ordbehandlarna till Mac - inklusive MS Word, Nisus Writer Pro och Pages.

 

https://itunes.apple.com/se/app/bookends/id418034250?mt=12

 

Kan inget annat än att hålla med. Bookends är ett superbt referensprogram och fungerar tillsammans med både de program som nämns ovan och - det IMHO suveränt överlägsna - ordbehandlingsprogrammet Mellel.

 

Det finns även ett referensprogram som heter Sente, men det var väldigt länge sedan jag testade det och då var Bookends hästlängder före.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder alltid EndNote som fungerar super. Kan starkt rekommendera det!

 

 

Många universitet och högskolor (gissar att du har en sådan koppling) brukar ha volym/campuslicenser för EndNote och erbjuda det gratis för personal och studenter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar! Jag kollar på EndNote som vi har fri tillgång till. Det funkar även skapligt med refworks, men man vill ju alltid att det ska som tåget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...