Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lite segt idag


xeric

Rekommendera Poster

Är inte forumet lite segt idag? Upplever att sidorna börjar ladda bra, men "hänger sig" runt 60-70% och står och tuggar där ett tag ...och till slut kommer sidan.

 

Andra sidor läser in normalt.

 

Någon mer som har likadant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem för mig, kan ju vara din lokala lina till forumet... mycket trafik i ditt område kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också full fart just nu. Men jag har märkt detta vid flera tillfällen tidigare att just MWf står och tuggar ibland när andra sidor rusar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem för mig, kan ju vara din lokala lina till forumet... mycket trafik i ditt område kanske.

Nja, jag tycker det borde påverka all trafik då, t ex Expressen som laddade helt normalt.

 

Kikade i aktivitetsfönstret... Det är (var) några reklamservrar som stod och tuggade och sen returnerade en "timeout". Tydligen väntade restan av sidan av visas till de hade kört sitt. La till en ny regel i "Little Snitch", så de inte kan bråka med mig mer. :crossfingers::yeahbaby:

 

Nu laddar det som vanligt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Segt för någon Timme sen Nu som vanligt !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag tycker det borde påverka all trafik då, t ex Expressen som laddade helt normalt.

 

Men olika hemsidor tar olika väg genom internet. Det är ju olika trådar. Det beror ju på var servrarna är någonstans. Och har man otur hamnar man på en linjesträckning som går segt. Därför kan vissa sidor vara snabba och andra långsamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men olika hemsidor tar olika väg genom internet. Det är ju olika trådar. Det beror ju på var servrarna är någonstans. Och har man otur hamnar man på en linjesträckning som går segt. Därför kan vissa sidor vara snabba och andra långsamma.

Jo, det är sant. Men om det skulle vara mkt trafik i "mitt område" borde det främst gälla trafiken mellan här och Telia's modempool. Min uppkoppling är ju konstant mellan hem och dit. Sen därifrån tar det ju såklart olika vägar. :fundersam:

 

Det är löst nu i a f. Det var en reklamserver som hängde sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...