Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

AppeScript volume


TheBorg

Rekommendera Poster

Hej. har sendan några veckor börjat flytta ut pc och få in mac i nätet istället och för att göra vissa problem lätt så kör jag scripta uppmappning

 

mount volume "smb://Server/Hemdir"

 

detta fungerar bra.. dom kommer upp ordentligt men när dom har haft macen i vila så blir den så seg att återta anslutningarna

nu tänte jag köra så när dom ansluter igen så ska den plocka bort anslutningarna och sen tillbaka dom

 

så i princip

unmount /Hemdir

mount volume "smb://Server/Hemdir"

 

fast jag kan inte få unmount att fungera och kan inte hitta ett fungerande exempel i mountain lion

 

vore tacksam för all hjälp att kasta ut pc datorerna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du ha restarta uppkopplingen till dina shares ? Automator är bra om du gillar Drag & Drop

 

2utn2wh.png2czwlub.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar.. ska försöka titta på detta, har inte koll på allt roligt man kan göra.. då jag endast kört några veckor..

 

ska se om jag får till det som du gjorde ovanför.. finns lite alternativ att välja :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu lyckades jag förstå hur man ska använda programmet och få det att fungera.

 

det vart riktigt bra. mycket lättare än hålla på och krångla med script... tackar för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips bara

 

Nu är det så att jag använder min /Public ganska mycket, men det är lite onödigt att mounta den varje gång jag ska logga in (segare uppstart).

Jag har i automator gjort en (service) istället.

- Koppla upp mot smb-mappen

- Öppna mappen när jag tycker kortkommandot ( Shift+Command+P)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...