Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Överföring itunesbibliotek


Jugla

Rekommendera Poster

Tja MacBRÖDER. Har köpt en macbook och hade ett itunesbibliotek på min förra dator som jag använde för att lyssna på podcaster musik etc. Använde även då itunes (ofc) för att synka in nya musiken till min iphone.

 

Så här kommer frågan:

 

HUR överför jag all musik och sådant från min förra dator till min nya enklast?

 

Ha en bra dag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd flyttassistenten. Finns i Verktygsmappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan bara kopiera hela iTunes biblioteket med musik och allt, det fungerar också. Kanske inte funkar om du går från Windows till Mac i och för sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan bara kopiera hela iTunes biblioteket med musik och allt, det fungerar också. Kanske inte funkar om du går från Windows till Mac i och för sig.

 

Ska gå utmärkt att göra det vad jag sett på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du bara vill flytta över innehållet i iTunes är det enklast att flytta över iTunes-mappen som ligger under Musik i Findern. Lättast är väl att flytta över via en USB-sticka eller dylikt. När du sedan öppnar iTunes på nya datorn håller du ner alt då du trycker på symbolen så kommer du kunna välja iTunesbibliotek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklast är att bara ha ett iTunes-bibliotek och inte flera stycken, så skriv över det du har i den nya datorn genom att flytta det gamla till samma ställe. Om du inte har hunnit använda det nya än så förlorar du inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...