Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Tips på hörlurar till telefonen

philip_BNF

Recommended Posts

Tjena, jag sökte på forumet men hittade inte riktigt vad jag sökte efter så jag skapar en ny tråd.

Letar efter ett par in ear lurar till min telefon. Har gjort efterforskningar och funderar på någon utav dessa:

Apple earpods

Klipsch iMage S4i.

Sennheiser CX400

Volymkontroll/mikrofon är ett måste och bra bas är ett plus.

Earpods är billigast på 249 kr men jag är kluven, vissa rekommenderar dom (t.ex. Macworld) medans vissa sågar lurarna rejält och påstår att det är "slit o släng lurar". Än så länge är dock earpods närmast ett köp. Verkar nästan som att vissa sidor har svårt med att vara objektiva, smaken är som baken men det kan väl inte skilja så mycket mellan recensioner? Vad tycker ni?

Klipsch lurarna har jag hört både bra och dåliga saker om, vissa klagar på kvalitén och det är ett problem för mig. Är inte så sugen på att bränna 580 spänn på ett par lurar som går sönder inom ett år. Ljudet ska dock vara riktigt bra.

Sennheiser CX400 vet jag inte så mycket om så finns det människor med erfarenhet av dessa skriv gärna :) De kostar 439 kr

Har ni andra förslag eller rekommendationer snälla skriv :)

Priserna är från prisjakt från affärer jag kan handla från, jag har bortsett från exempelvis pixmania även om de har ett lägre pris.

Tack på förhand

Sennheiser har jag överlag bara bra erfarenheter av. Använder förtillfället CX880 till min ip5 och dom är riktigt bra. Sennheiser har 2 års garanti på sina flesta lurar har jag för mig (kolla upp innan då jag inte är helt säker på detta). Kvalitén känns riktigt bra efter att ha använt dem i ca 1 år.

Klipsch har jag ägt några par av. Dock inte modellen du efterfrågar, men de hade alldeles för dålig kvalité och jag behövde byta ut dem flera gånger. (Säkert någon annan som har andra erfarenheter)

Earpodsen äger jag givetvis också då de ingick i köpet med ip5. De är väl helt klart värda sina 249:- själv använder jag dem när jag löp eller cykeltränar, men ljudmässigt lämnar de ju en del att önska. Fast man ska inte vänta sig mer för vad de kostar. Har man inte jättehöga krav på ljudet och struntar i att de inte isolerar ut andra ljud så är de helt klart ett bra val.

Apples earpods går inte riktigt att jämföra mot de andra då de inte är riktiga in-ear som sluter tätt. Jag har ett par Sennheiser CX300II som jag tycker har bra ljud. Dock så använder jag dem inte mycket då jag inte gillar in-ear lurar.

Funderar dock på att köpa ett par Earpods för att uppdatera från den gamla modellen. Gött att ha något enkelt med sig när man är ute och går för samtal och musik.

Klipsch har bra ljudkvalitet - neutralt, dynamiskt, detaljrikt. Mer åt det analytiska hållet än varmt och gosigt. Tyvärr råkade jag klämma kabeln i bildörren... men jag var mycket nöjd med dem fram tills dess.

Jays a-Four har jag haft. De har lite mörkare ljudkvalitet än Klipsch, lite murrigare men för den som uppfattar Klipsch som för ljusa så har Jays mer bas. Något billigare än Klipsch. Bättre mikrofon. Dock har jag svårt för kabeln som är för mycket tagliatelle pasta som inte är särskilt al-dente. Jag råkade fastna med kabeln i dörrhandtag så den ryckte pluggen ur fånen..

Ok, de jag använder nu det är Nocs NS200. Jag rankar ljudet som närmare Klipsch än Jays. Känns gedigna. Trasslig sladd dock... Men de fungerar bra för mig och jag är nöjd.

Klipsch har bra ljudkvalitet - neutralt, dynamiskt, detaljrikt. Mer åt det analytiska hållet än varmt och gosigt. Tyvärr råkade jag klämma kabeln i bildörren... men jag var mycket nöjd med dem fram tills dess.

Jays a-Four har jag haft. De har lite mörkare ljudkvalitet än Klipsch, lite murrigare men för den som uppfattar Klipsch som för ljusa så har Jays mer bas. Något billigare än Klipsch. Bättre mikrofon. Dock har jag svårt för kabeln som är för mycket tagliatelle pasta som inte är särskilt al-dente. Jag råkade fastna med kabeln i dörrhandtag så den ryckte pluggen ur fånen..

Ok, de jag använder nu det är Nocs NS200. Jag rankar ljudet som närmare Klipsch än Jays. Känns gedigna. Trasslig sladd dock... Men de fungerar bra för mig och jag är nöjd.

Kredd för tagliatelle-liknelsen. Spot on! Fick mig att skratta högt. :-D

Kan bara rekommendera bose m2ie eller va dom heter

Har dom själv och tycker dom funkar riktigt bra. Har ett par beats by dre också som är helt ok oxå. Dock är bose bättre

In-ear är ruskigt obekväma efter ett par timmar. Har kört med både Sony och Nocs, men de har blivit liggande i lådan. Kör nu med ett par Koss iPorta, som är överlägsna på nästan allt - inklusive pris.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...