Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte skapa iCloud-alias


el_bocadillo

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har aldrig betalat för MobileMe, men har en @me.com-adress. Då jag nyligen har bytt efternamn är den adressen inte längre aktuell.

 

Jag loggar in på icloud.com, väljer Mail och går in på inställningarna. Klickar på "lägg till alias", och det står att jag har tre alias (av tre) kvar att registrera.

 

 

När jag nu ska lägga till ett alias med mitt rätta efternamn får jag felmeddelandet "Det här aliaset kan inte sparas just nu."

 

Kan någon svara på varför? Det har varit så länge, och jag har testat att lägga till något så idiotiskt som 89ab0ahbw9bh@icloud.com, så det handlar inte om att mitt namn är upptaget.

 

Jag har senaste versionen av allting, har aktiverat iCloud på såväl iPhone som Mac. Blir galen, någon som har haft samma problem?

 

 

 

 

Apple - it just doesn't work

 

 

f.tiff

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte migrerat från Mobile Me till iCloud? Du körde antagligen bara gratis testperiod en gång i tiden?

Gör så här istället. Skapa ett nytt Apple ID och i detta kan du skapa en iCloud-adress enligt ditt önskemål.

 

Apple jobbar intensivt med iCloud mejlen för närvarande, för alla ska ju få en icloud-adress även de som har me.com och mac.com tidigare. Detta kan påverka stabiliteten på tjänsten för gamla konton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Men alla appar jag har köpt tidigare då? Kommer jag att kunna behålla dem? Eller skiter jag bara i att synka mina iPrylar mot detta nya Apple-ID?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ha ett konto för iTunes (och app:ar) och ett annat för iCloud. De påverkar inte varandra i dagsläget. Men möjligt att det gör att den kommande tjänsten iTunes i iCloud påverkas - ingen aning för den är inte släppt i Sverige än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...