Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

XE i modellbeteckningen?


iMartin

Rekommendera Poster

Hej!

 

Tänkte skaffa en blueray till frugan och har kollat in några olika modeller. Samsung har (tex) en som heter BD-5300 och en som heter BD-E5300/XE

 

Inte ens Samsungs sida kan förklara vad XE står för så nu ligger hoppet på att någon här vet. :closedeyes:

 

Någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

XE, tror jag betyder att den är sk Parallellimporterad.

Svenskimporterad är XXE.

 

(Har jag för mig)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aha på så sätt, så länge det inte är funktioner som bortplockade etc så är det ju skit samma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min (lätt konspiratoriska) teori är följande:

När stora kedjor (El-Giganten, Siba, MediaMarkt med flera) beställer varor så får de en egen typbeteckning för att slippa lägsta-prisgarantin. Prisgarantin gäller ju bara "identiska" varor, inklusive typbeteckning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte omöjligt...det lustiga är att på cdon kostar BD-E5300 699:- och BD-E5300/XE 639:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriv då till CDON och fråga vad du får för de extra 60 kronorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Tänkte skaffa en blueray till frugan och har kollat in några olika modeller. Samsung har (tex) en som heter BD-5300 och en som heter BD-E5300/XE

 

Inte ens Samsungs sida kan förklara vad XE står för så nu ligger hoppet på att någon här vet. :closedeyes:

 

Någon?

 

 

 

Kolla upp noga. Jag gjorde misstaget, för några år sedan, att köpa en LG-spelare med LAN-anslutning för att kunna koppla upp mot nätet. Hittade bara recensioner på en exakt likadan men med en extra bokstav i beteckningen. Visade sig att den svenska versionen endast kunde använda LAN för att uppdatera Firmware....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla upp noga. Jag gjorde misstaget, för några år sedan, att köpa en LG-spelare med LAN-anslutning för att kunna koppla upp mot nätet. Hittade bara recensioner på en exakt likadan men med en extra bokstav i beteckningen. Visade sig att den svenska versionen endast kunde använda LAN för att uppdatera Firmware....

Hur gjorde den internationella versionen för att uppdatera firmware då, förutom LAN?

 

Det är visserligen inte så du skriver, men du kanske menade att den internationella versionen kunde använda LAN till något mer än att uppdatera firmware? Vad i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Specifikationerna för båda är identiska, såg nu att inom parentes efter BD-E5300 står det (Nordiskt omslag) men inte på 5300/XE

 

NOrdiskt omslag, är kartongen då på nordiska språk :pinch:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick svar från cdon och det är (drumroll).....ingen skillnad mellan dem :citation:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...