Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

XP i Mountain Lion via Parallels


Dallas King

Rekommendera Poster

Har en iMac med 10.6.8 där jag har en Bootcamp-installation med Windows XP. Har precis installerat Parallels 8 och kör nu XP från den befintliga Bootcamp-installationen. Vad händer om jag uppgraderar till Mountain Lion? XP funkar ju tydligen inte i Bootcamp på 10.8 men kommer den befintliga installationen fungera via Parallels?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte annat så kan du skapa en virtuell maskin med XP utan att använda Bootcamp-partitionen. Du lägger då XP på en virtuell disk (en stor fil) som ligger på Mac-partitionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

XP är snart 12 år gammalt (supportas inte längre av MS) och har efterföljts av både Visa och Win 7.. och nu är Win8 på g.

 

Dags att uppgradera? Inget varar för evigt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det man betalt för är för evigt...och kanske räcker XP för ens behov, tror att många (inkl undertecknad) kör XP. Svågern har tom ett gammalt program som jag supportar och kräver XP som jag då kör som slav under W7 mha vmplayer. XP är OK med tillägg av brandvägg och intivirus och dessutom snabb..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det man betalt för är för evigt...och kanske räcker XP för ens behov,

Håller med om detta.

Om det man redan har fungerar så finns det ju ingen som helst anledning att spendera tid och pengar på något nytt.

 

Jag kör Windows XP på min några år gamla iMac, men Win 7 på min nyare MBP. (Ja, jag kör Windows bara när jag absolut måste, förstås.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...