Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Koppla iPhone till Time Capsule


AMT84

Rekommendera Poster

Jag har googlat och överallt visas bilder och skrivs beskrivningar om att man ska in på inställningar - Wi-Fi, och sen ska den tydligen hitta Time Capsulen på ett eller annat sätt där.

Min telefon hittar den dock inte. Eller så gör jag något fel.

Har en iPhone 4 S och fjärde generationens Time Capsule.

Någon som har lust att förklara hur man gör?

 

Sen undrar jag om man kan komma åt allt som finns på Time Capsulen genom iPhonen, sen när det är ansluten? Och hur man gör det?

Antar att man gör samma sak på iPaden?

 

iPhonen, iPaden, Time Capsulen och min MacBook Air är helt nya så jag fattar inte mycket än. Så sorry om jag ställer korkade frågor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd AirPort-appen oavsett vilken enhet du skall ansluta med första gången för att ställa in TimeCapsule'n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd AirPort-appen oavsett vilken enhet du skall ansluta med första gången för att ställa in TimeCapsule'n.

 

Den har jag laddat ner och det står att tre trådlösa klienter är kopplade till min Time Capsule. Men det är ju bara information som visas på den appen.

Hur kommer jag åt för att se det jag har på Time Capsulen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den har jag laddat ner och det står att tre trådlösa klienter är kopplade till min Time Capsule. Men det är ju bara information som visas på den appen.

Hur kommer jag åt för att se det jag har på Time Capsulen?

 

Är inte möjligt utan jailbreak?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte möjligt utan jailbreak?

 

Man behöver väl inte jailbreaka sin telefon bara för att komma åt sina filer på Time Capsule.

När han väl är ansluten och aktiverat fildelning i Time Capsule så kan han använda följande app för att komma åt dessa filer:

 

FileBrowser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man behöver väl inte jailbreaka sin telefon bara för att komma åt sina filer på Time Capsule.

När han väl är ansluten och aktiverat fildelning i Time Capsule så kan han använda följande app för att komma åt dessa filer:

 

FileBrowser

Ber om ursäkt. Visste inte detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man behöver väl inte jailbreaka sin telefon bara för att komma åt sina filer på Time Capsule.

När han väl är ansluten och aktiverat fildelning i Time Capsule så kan han använda följande app för att komma åt dessa filer:

 

FileBrowser

 

Åh tack så mycket! Funkar perfekt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...